Benzinarii acuza UE ca favorizeaza masinile electrice: Nu este nicio diferenta intre Euro 6 Diesel si masinile electrice

Benzinarii acuza UE ca favorizeaza masinile electrice: Nu este nicio diferenta intre Euro 6 Diesel si masinile electrice

Potrivit studiului, comandat de FuelsEurope la institutul britanic de analiza a calitatii aerului Aeris, daca pana in 2030 toate masinile diesel Euro 6 ar fi inlocuite cu autovehicule electrice, impactul real asupra calitatii aerului in orase fiind "aproape inexistent", scrie euractiv.com. Pentru NO2, analistii institutul britanic de analiza a calitatii aerului "Aeris", cei care au facut studiul la cererea benzinarilor, s-au concentrat asupra proportiei de statii de masurare din Europa care incalca limita UE privind calitatea aerului, in prezent o medie anuala de 40 micrograme pe metru cub.

acum 39 luni (7 Dec 2017)

Potrivit studiului, comandat de FuelsEurope la institutul britanic de analiza a calitatii aerului Aeris, daca pana in 2030 toate masinile diesel Euro 6 ar fi inlocuite cu autovehicule electrice, impactul real asupra calitatii aerului in orase fiind "aproape inexistent", scrie euractiv.com. "Preocuparea noastra este ca accentul a fost pus pe tot mai multe constrangeri privind noile standarde ale vehiculelor", a declarat directorul Fuels Europe, John Cooper, precizand ca au fost deja solicitate standarde Euro 7 mai stricte, inclusiv o scrisoare deschisa venita recent din partea primarilor din zece capitale europene, care au cerut trecerea la vehicule cu emisii zero in decurs de doua decenii. "Cauciucurile si placutele de frana sunt poluante" Pana in 2030, in ambele scenarii, sursa principala de poluare a particulelor (PM) ar fi anvelopele de pe sosea si placutele de frana. Pentru NO2, analistii institutul britanic de analiza a calitatii aerului "Aeris", cei care au facut studiul la cererea benzinarilor, s-au concentrat asupra proportiei de statii de masurare din Europa care incalca limita UE privind calitatea aerului, in prezent o medie anuala de 40 micrograme pe metru cub. Limite asupra emisiilor poluante pe kilometru Standardul Euro 6 stabileste limite asupra emisiilor poluante pe kilometru parcurs, altele decat dioxidul de carbon, masurate la teava de esapament. Pornind de la standardele Euro 3, introduse in 2000, cand emisiile non-CO2 au fost tratate pentru prima oara separat, limita impusa prin lege vehiculelor diesel a scazut de la 500 miligrame pe kilometru la 80 mg. Legislatia include insa si o "marja de conformare" care permite nivelurilor masurate la teava de esapament sa depaseasca limita nominala cu pana la 110%. Acest factor de corectie va fi eliminat treptat pana cel tarziu in 2023, dupa scandalul "dieselgate" declansat dupa ce mai multi producatori de automobile au recunoscut ca au folosit software specializat pe computerele de bord ale masinilor diesel... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro