Barbaria norvegiana si ticalosia romaneasca

Cu alte cuvinte, daca nu cumva vorbim de abuzuri grave (si nu exista, in cazul familiei Bodnariu, nici o indicatie ca astfel de abuzuri ar fi avut loc) atunci, din principiu, statul nu poate sti mai bine decat familia ce este mai bine pentru copil si nu poate decide in cunostinta de cauza, pe de o parte, iar pe de alta nu are cum sa fie mai indreptatit moral decat parintii sa decida asupra bunastarii copilului. Acest socialism nordic este, pe de alta parte, visul de aur al tuturor stangistilor si progresistilor din Occident si, de aceea, stirile despre abuzurile comise de stat in tarile nordice sunt putine si, de obicei, sunt puse pe seama unor "extremisti de dreapta".

acum 64 luni (17 Jan 2016)

Cazul familiei Bodnariu NU este o ciocnire intre valorile traditionale romanesti si/sau crestine si cele "occidentale", progresiste, chiar daca multi in Romania doresc sa il defineasca in acest fel din ratiuni politice care nu au nimic de-a face cu bunastarea acestei familii. Este un caz care da seama despre falimentul moral al statului asistential social-democrat pe de o parte si despre autoritarismul profund al unei parti consistente a societatii romanesti.

Cum isi permite o institutie a statului, fie el si statul norvegian, sa hotarasca ce este mai bine pentru copiii unei familii de cetateni norvegieni? Cu alte cuvinte, daca nu cumva vorbim de abuzuri grave (si nu exista, in cazul familiei Bodnariu, nici o indicatie ca astfel de abuzuri ar fi avut loc) atunci, din principiu, statul nu poate sti mai bine decat familia ce este mai bine pentru copil si nu poate decide in cunostinta de cauza, pe de o parte, iar pe de alta nu are cum sa fie mai indreptatit moral decat parintii sa decida asupra bunastarii copilului. In Norvegia, conform legii, poate, dar este limpede ca este vorba de o lege stramba care pune in discutie intreaga justificare morala si politica a statului asistential social-democrat. In social-democratia nordica atata vreme cat o persoana sau o familie beneficiaza de asistenta generoasa a statului, atunci statul primeste dreptul sa intervina in viata privata a acelei persoane sau familii pur si simplu in virtutea faptului ca ofera aceasta asistenta. Cu alte cuvinte, daca primesti bani de la stat, esti de acord sa renunti la o parte consistenta din libertatile individuale. Acest contract este unul profund oneros pentru ca se bazeaza pe o presupozitie gresita: Ca statul este din principiu binevoitor si depozitar al binelui general si, ca atare, intre stat si societate exista o unitate organica armonioasa. Societatea norvegiana, este, din acest punct de vedere rezultatul unui experiment de inginerie social-democrata pe scara larga, o constructie ar... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro