Bani europeni pentru amenajarea turistica a intrarii in Portul Constanta
Zona de acces in Portul Constanta va fi modernizata in acest an in cadrul unui proiect general sustinut de Comisia Europeana a carui valoare totala este de 17,7 milioane euro, care trebuie sa creasca parteneriatul intre port si oras, prin crearea unui oras-port durabil si sanatos. Nicolae Dan Tivilichi si Decebal Fagadau Foto Sinziana Ionescu Capatul de linie RATC va fi reamenajat, la Vraja Marii va fi infiintata o parcare pentru autocare, iar scheletul cladirii de birouri de la intrarea pe dig va fi acoperit cu o panza, daca proprietarul nu va continua constructia abandonata de ani de zile.
Zona de acces in Portul Constanta va fi modernizata in acest an in cadrul unui proiect general sustinut de Comisia Europeana a carui valoare totala este de 17,7 milioane euro, care trebuie sa creasca parteneriatul intre port si oras, prin crearea unui oras-port durabil si sanatos. La ora actuala, strada Termele Romane - singura artera rutiera pentru transportul in comun, ce este croita printre vestigii arheologice - este strangulata la orele de varf si mai ales in sezonul turistic.
In planul de modernizare a zonei, drumurile vor fi largite, numarul de benzi va fi marit, iar parcarea amenajata va fi cu taxa, avand un tarif special pentru angajatii din port. Administratia Porturilor Maritime Constanta (APMC), responsabila de incinta portuara, va reface spatiile de la accesul in port, unde este actualmente un post de control cu sistem de bariere supravegheat video, un ceas nefunctional si un chiosc alimentar. Poarta 1 va avea un mic monument inalt de cativa metri, in forma unei vele, inspirat de Maiastra lui Brancusi, ce va strajui intrarea.
Nicolae Dan Tivilichi si Decebal Fagadau Foto Sinziana Ionescu
Capatul de linie RATC va fi reamenajat, la Vraja Marii va fi infiintata o parcare pentru autocare, iar scheletul cladirii de birouri de la intrarea pe dig va fi acoperit cu o panza, daca proprietarul nu va continua constructia abandonata de ani de zile. "Imobilele lasate in paragina vor fi supraimpozitate de 4-5 ori, sunt 25 hotarari de consiliu local pe care le vom vota in aprilie, in acest sens", a mai spus primarul Fagadau.
Terminalul de pasageri al portului, unde acosteaza navele de croaziera, va fi legat de Piata Ovidiu prin transport electric, un minicar care sa duca turistii straini in zona turistica a orasului.
Nicolae Dan Tivilichi, managerul general APMC, a precizat ca Portul Constanta va cunoaste dezvoltarea de perspectiva asteptata de in... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro