Avertisment. Agresiunile in scoli, la cote alarmante. Ce masuri va lua Ministerul Educatiei

Bullying-ul, agresiunea cu două fețe Trei din zece copii au fost amenințați cu bătaia de către colegii lor, unul din patru copii a fost umilit in fața celorlalți, iar 73 la sută dintre ei povestesc că au asistat sau au fost victimele unei situații de bullying, conform datelor din primul studiu efectuat la nivel național in școlile romanești, de către organizația Salvați Copiii. Ministerul Educației promite cursuri de toleranță și Cod etic In replică la rezultatele studiului, Ministerul Educației a precizat, pentru Rl, că Regulamentul de funcționare a școlilor este in curs de imbunătățire și vor fi introduse trei discipline noi care vor avea drept consecință toleranța: "Gandire critică și drepturile copilului", "Toleranță și educație interculturală", "Educație juridică și cetățenie democratică". Ce acțiuni intră in sfera bullying-uluilovire, pus piedică, imbrancire, plesnit, distrugerea / deposedarea de obiecte personale - poreclire, insultare, tachinare, umilire, intimidare, transmitere de mesaje cu conținut homofob sau rasist minciună și/sau răspandire de zvonuri, realizarea de farse cu obiectivul de a umili / crea situații stanjenitoare, incurajarea excluderii / izolării sociale, barfa e-mailuri, postări, mesaje, imagini, filme cu conținut abuziv / jignitor / ofensator;

acum 98 luni (26 May 2016)

Peste 70 la sută dintre elevii romani au spus că au fost bruscați, umiliți, excluși sau bătuți de colegii lor, la un moment dat. Mai mult, numărul insuficient de consilieri școlari și atitudinea părinților care cred că situațiile de bullying ii pregătesc pe micuți pentru viață ii transformă pe copii fie in mici tirani, fie in victime tăcute.

Bullying-ul, agresiunea cu două fețe

Trei din zece copii au fost amenințați cu bătaia de către colegii lor, unul din patru copii a fost umilit in fața celorlalți, iar 73 la sută dintre ei povestesc că au asistat sau au fost victimele unei situații de bullying, conform datelor din primul studiu efectuat la nivel național in școlile romanești, de către organizația Salvați Copiii.

Sociologul Ciprian Grădinaru, care a realizat studiul privind bullying-ul, a explicat, pentru Rl, că fenomenul ca atare, mai ales in formele lui mai puțin grave, "nu este privit ca ceva rău in sine, ca o problemă, ci ca un joc un joc de putere, care il pregătește pe copil pentru viață". Cu alte cuvinte, imbrancirile, umilința, poreclele, excluderea din grupul de prieteni nu sunt privite de adulți ca forme de bullying, reacția lor apărand doar cand se ajunge la forme grave de violență fizică, precum bătaia.

Pe de altă parte, copiii povestesc că astfel de comportamente sunt frecvente in școlile lor și, deși conștientizează că victima este intr-o situație neplăcută, nu intervin de teamă să nu fie, la randul lor, batjocoriți sau bătuți. Participanții la focus-grupuri au oferit următoarea explicație pentru acest comportament: copiii care asistă doresc "să stea departe de necazuri" (ei nu doresc să fie hărțuiți), nu cer ajutorul unui adult, pentru a nu fi considerați slabi sau pur și simplu pentru că ei simt că in cazul in care susțin agresorul, au mai multă putere. Hărțuirea este mai frecventă la copiii mai mari și cel mai frecvent compo... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro