Aventura incredibila a lui Dorel. Primul roman care a traversat solitar Atlanticul vine din muntii Bucovinei, a fost cioban la stana si a vazut marea abia la 20 ani

Aventura incredibila a lui Dorel. Primul roman care a traversat solitar Atlanticul vine din muntii Bucovinei, a fost cioban la stana si a vazut marea abia la 20 ani

Lipsit de dispozitivele moderne de comunicatie, conform rigorilor concursului, si fara posibilitatea tehnica de a remedia defectiunea, Nacou s-a trezit in imposibilitatea de a continua cursa in ritmul atins deja. Cu un catarg peticit, fara vant in panze, cu provizii de hrana si apa devenite insuficiente, terminarea cursei a fost pentru roman o chestiune de darzenie, de ambitie, de tenacitate. Fiul de taran, fara scoala, devenit campion Pentru un fiu de taran din Ostra, judetul Suceava, care crescuse intr-o gospodarie de oameni simpli si mersese cu animalele la pascut, Occidentul putea fi un punct-terminus. Dar Dorel a luat-o cu munca de jos, si-a gasit de lucru la un atelier abia infiintat care s-a dezvoltat in timp intr-un santier naval - iXblue din orasul-port La Ciotat de langa Marsilia.

acum 72 luni (3 Dec 2017)

Dorel Nacou (Nacu, in actele oficiale romanesti) a stabilit aceasta premiera participand la o cursa nautica: Mini-Transat 2017 La Boulangere. Competitia franceza se desfasoara bianual si este dedicata velierelor, romanul fiind inscris cu ambarcatiunea sa la clasa mini-prototip (lungime 6,5 metri, latime 3 metri, greutate intre 700 si 900 de kg, inaltimea catargului 12 metri, suprafata velica de 150 metri patrati etc). Startul lui Dorel

Romanul a pornit la 1 noiembrie din portul Las Palmas de Gran Canaria, iar startul fusese foarte bun. Desi se afla in primul grup de barci, ambarcatiunea lui Nacou a suferit o grava avarie: prins intre un val urias din prova si un vant puternic din pupa, catargul inalt de 12 metri a fost supus unei forfecari care l-a frant. In varful catargului se afla si instrumentarul (o girueta cu un anemometru) care-l ajuta pe marinar sa stie viteza curentilor de aer si sa-si stabileasca parametrii de navigatie.

Lipsit de dispozitivele moderne de comunicatie, conform rigorilor concursului, si fara posibilitatea tehnica de a remedia defectiunea, Nacou s-a trezit in imposibilitatea de a continua cursa in ritmul atins deja. A fost nevoit sa se abata de la traseu si sa acosteze in Sahara Occidentala, la Boujdour, Maroc, in cautare de ajutor pentru a repara barca. Observand pe harta de concurs afisata in timp real (tracker) cum traiectoria barcii sale 412 iXblue Vamonos deviaza de la traseul stabilit si ca viteza de navigatie scade alarmant, yachtmanii si-au dat seama ca Dorel este in dificultate. De la mii de kilometri, ei au sunat pretutindeni cautand contacte care sa-l sprijine pe Dorel. Toate pataniile au dus la intarzieri, iar Nacou a ajuns la destinatie, in portul Le Marin din insula Martinica, chiar de 1 Decembrie, de Ziua Nationala a Romaniei. Cu un catarg peticit, fara vant in panze, cu provizii de hrana si apa devenite insuficiente, terminarea cursei a fost pentru roman o chestiune de ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro