Avantajele si dezavantajele unei instalatii GPL montata pe masina personala

Avantajele si dezavantajele unei instalatii GPL montata pe masina personala

Insa pretul poate urca si la 3000 de lei pentru un sistem cu 4 injectoare, in timp ce o instalatie de 6 sau 8 pistoane ajunge si la 6000 de lei. Daca ar fi sa facem un TOP 3 al celor mai bune sisteme de alimentare, am pune pe primul loc motoarele diesel, pe locul secund cele pe GPL si abia pe ultimul loc cele pe benzina.

acum 74 luni (10 Sep 2014)

Cel mai mare dezavantaj pe care il are sistemul GPL este costul mare de montaj. Insa pretul poate urca si la 3000 de lei pentru un sistem cu 4 injectoare, in timp ce o instalatie de 6 sau 8 pistoane ajunge si la 6000 de lei.

Nu vorbim aici de cazurile putine de motoare V10 sau V12 pentru care se doreste instalatie GPL, cazuri in care clientul va plati chiar si 9000 de lei pentru instalatia completa.

Sa luam exemplul unui Logan, pentru care clientul trebuie sa plateasca 2200 de lei. Daca privim mai departe la cele destinate motoarelor cu 6 sau 8 pistoane, e clar ca 1000 sau chiar 1500 de Euro este o suma colosala.

Sa spunem ca ai o masina care consuma in mod obisnuit 8 l/100 km si vrei sa treci pe GPL. Investitia intr-o instalatie merita numai in clipa in care suntem niste soferi care circula foarte mult, adica peste 1000 de kilometri lunar. Daca suntem niste soferi care merg cu masina numai 500 de kilometri intr-o luna, amortizarea celor 2200 de lei investiti intr-o instalatie se justifica pe un termen mai lung.

In Romania, de cativa ani incoace, numarul masinilor pe motorina l-a depasit pe cel al masinilor benzinare. Daca esti norocosul posesor al unei masini diesel cu motor de ultima generatie care consuma circa 6 litri in oras, nu trebuie sa te gandesti la GPL, ca nu ai de ce. De altfel, prima optiune a posesorilor de masini pe benzina ar trebui sa fie schimbarea acesteia cu una diesel.

Daca ar fi sa facem un TOP 3 al celor mai bune sisteme de alimentare, am pune pe primul loc motoarele diesel, pe locul secund cele pe GPL si abia pe ultimul loc cele pe benzina. Pentru ca o masina diesel ne da un consum redus, avand totodata si spatiul din portbagaj intact si nu trebuie sa investim 2200 de lei sau mai mult intr-o instalatie noua. GPL-ul este pe locul secund din pricina pretului mare de achizitie, iar benzina este pe locul al 3-lea din cauza consumului ridicat. ... Citeste intreg articolul pe realitatea.ro