Autostrada scufundata a fost reinaugurata. Povestea primei autostrazi demolate din Uniunea Europeana

Autostrada scufundata a fost reinaugurata. Povestea primei autostrazi demolate din Uniunea Europeana

Autostrada Sibiu-Orastie a fost redeschisa luni traficului, dupa ce autoritatile au redat in folosinta lotul trei, cu o lungime de 22 de kilometri, pe traseul Saliste-Cunta, in conditiile in care o bucata din sector a fost refacuta ca urmare a crapaturilor din asfalt si a infiltratiilor de apa. Actul preciza clar ca mai este nevoie de o serie de lucrari, precum opt mii de metri de santuri de colectare a apelor, nu existau rigole sau o serie de guri de scurgere, nu era gata iluminarea si nu erau pregatite nici spatiile de servicii.

acum 45 luni (10 Oct 2016)

Autostrada Sibiu-Orastie a fost redeschisa luni traficului, dupa ce autoritatile au redat in folosinta lotul trei, cu o lungime de 22 de kilometri, pe traseul Saliste-Cunta, in conditiile in care o bucata din sector a fost refacuta ca urmare a crapaturilor din asfalt si a infiltratiilor de apa. Aceasta fusese inaugurata in noiembrie 2014 cu doua zile inainte de alegerile prezidentiale si inchisa in septembrie 2015 pentru demolarea unui segment de cateva sute de metri cu probleme. Reamintim, fosta Companie Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat contractul pentru acest lot in luna mai 2011 cu grupul italian Salini, iar lucrarile de constructie trebuiau terminate inca din data de 17 aprilie 2013. Termenul nu a fost respectat, iar un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor arata ca italienii erau deja in intarziere inca din faza de proiectare. Intarzierile au continuat insa si din cauza problemelor intalnite pe un anumit sector unde s-au constatat alunecari de teren, astfel ca lotul in cauza a fost dat in folosinta abia in data de 14 noiembrie 2016, cu doua zile inainte de turul al doilea al alegerilor prezidentiale. La inaugurare au participat in acel moment fostul premier Victor Ponta, care era candidatul PSD in alegerile pentru functia de presedinte, si Ioan Rus, ministrul Transporturilor din acea perioada. 275 de avertizari Seful CNADNR de atunci, Narcis Neaga, acuza italienii ca nu au respectat proiectul tehnic, aceasta fiind cauza aparitiei crapaturilor. De altfel, raportul Corpului de Control al ministerului de resort, publicat la finele anului trecut, arata ca sefii CNADNR au fost avertizati de nu mai putin de 275 de ori in privinta lucrarilor. Din numarul total, 249 de rapoarte au fost realizate de catre firma Consitrans, consultantul ales de stat, iar alte 26 de catre Directia Regionala Drumuri si Poduri Brasov. Mai exact, sefii CNADNR au primit informatii atat despre materialele neconforme folosite, ca... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro