Autostrada A1, telenovela eterna. Cel mai important proiect de infrastructura al Romaniei, franat sistematic de "blestem"

Autostrada A1, telenovela eterna. Cel mai important proiect de infrastructura al Romaniei, franat sistematic de

Un tronson de 22 de kilometri al viitoarei autostrazi Lugoj - Deva este, parca, atins de blesteme. In zona de la iesirea din Soimus, lucrarile au fost intarziate de existenta unei pesteri, in care se presupunea ca exista o colonie de lilieci, animale protejate de lege. Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu intarziere din cauza identificarii unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la marginea satului Branisca, halda de cenusa si zgura de la Mintia, stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750, amenajarea nodului Rutier de la Soimus - km 99+500, existenta Pesterii tunel cu lilieci in aproprierea localitatii Soimus, informa CNADNR.

acum 55 luni (13 Jan 2016)

Un tronson de 22 de kilometri al viitoarei autostrazi Lugoj - Deva este, parca, atins de blesteme. Desi lucrarile au inceput in forta pe Lotul IV, Deva - Ilia, din Autostrada A1 in urma cu aproape doi ani, iar la un moment dat constructorii sustineau ca proiectul va fi finalizat cu sase luni mai devreme decat la termenul stabilit, o multime de ghinioane s-au abatut pe santierul autostrazii si au dus la intreruperea lucrarilor.

Printre ele se numara descoperirea pe traseu a unui cimitir ilegal cu peste 300 de morti, a unei pesteri cu lilieci dintr-o specie protejata si sesizarea privind existenta unei colonii de castori. Mai mult, pe o portiune de 12 kilometri a aceluiasi lot, Deva - Ilia, lucrarile au fost sistate din octombrie 2015 dupa ce Inspectoratul de Stat in Constructii a constat ca societatile nu detin autorizatiile necesare pentru a continua lucrarile. Dupa o ploaie torentiala, aproape 80 de metri cubi de material de umplutura de pe terasamentul autostrazii s-au pravalit la vale si au blocat drumul judetean. Noi am intervenit cu doua utilaje de-ale primariei si cu unul de la Consiliul Judetean Hunedoara, iar dupa mai multe ore de lucru a fost indepartat malul de pamant care s-a revarsat pe sosea si a blocat-o. Acum speram doar sa nu mai ploua atat de puternic, incat sa aiba loc alte alunecari de teren", a spus primarul Teodor Lazar. Probleme grave de stabilitate a solului au fost reclamate pe acelasi tronson si in zona carierei de la Branisca, informau CNADNR, iar solutia tehnica este complicata.

Previziunile optimiste nu s-au implinit

Lucrarile la tronsonul de autostrada Deva (Soimus) - Ilia, au inceput in luna martie a anului 2014, iar pana in prezent stadiul executiei proiectului a ramas sub 50 la suta, desi termenul de finalizare din contract a fost stabilit la 27 mai 2016. De atunci un sir de ghinioane s-a abatut asupra santierului autostrazii. In zona de la iesirea din Soimus, lucrarile a... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro