Au aparut rezultatele testelor PISA pe 2015. Romania se claseaza din nou pe un loc rusinos: 48 din 72. Adolescentii bulgari sunt mai descurcareti
Studiul PISA 2015 a evaluat aproximativ 540.000 de elevi din 72 de tari si economii la Matematica, Lectura si Stiinte. Dar daca le cer sa dea un exemplu simplu, nu stiu sa faca acest circuit si nu inteleg, desi ei stiu definitii, clasificari, vorbesc in sintagme si stiu eseuri la Limba Romana", a declarat Sorin Spineanu-Dobrota, Sef Serviciu Examene si Evaluarea Manualelor al Centrului de Evaluare si Analize Educationale, la lansarea studiului, in luna noiembrie a acestui an Urmatoarea testare PISA va fi in 2018, iar recomandarea OECD este ca, atunci, toate tarile participante sa administreze testarea computerizat.
Studiul PISA 2015 a evaluat aproximativ 540.000 de elevi din 72 de tari si economii la Matematica, Lectura si Stiinte. Scorul Romaniei la Stiinte, domeniul pe care s-a pus accent la ultimele testari, este de 435 fata de scorul mediu al tarilor OECD, 493, si fata de cel mai bun scor, cel al singaporezilor care a fost de 558. La partea de Citire, Romania a acumulat 434 de puncte, iar la partea de Matematica 444 de puncte.Sub Romania s-au plasat Cipru, Moldova, Albania, Turcia. Testarea internationala se desfasoara o data la 3 ani si arata nivelul elevilor de 15-16 ani la matematica, citire si stiinte. Concret, programul OECD-PISA nu testeaza "discipline", pentru ca nu urmareste eficienta in performarea unui anumit curriculum, ci evalueaza in ce masura elevii aflati catre finalul educatiei obligatorii detin unele dintre competentele-cheie, cunostintele si deprinderile de baza esentiala atat pentru continuarea studiilor, cat si pentru participarea deplina la viata sociala sau pentru integrarea pe piata muncii. Circa 42% din elevii de 15 ani, analfabeti functional Aproximativ 42% din elevii romani de 15 ani sunt analfabeti functional, arata un studiu al Centrului de Evaluare si Analize Educationale. Desi stiu sa citeasca, elevii nu reusesc sa inteleaga textele, sustin expertii care atrag atentia ca aceasta este o consecinta a faptului ca programele scolare sunt in continuare prea stufoase, elevii fiind obligati sa memoreze informatiile, nu sa analizeze textele. Sunt multe cunostinte, sunt profesori care nu stiu sa citeasca, exista frica din partea profesorului de a da elevului ocazia sa creeze si nu in ultimul rand faptul ca, in special la liceu, nu se face disciplina de studiu, ci stiinta. (...) Eu predau si economie, la liceu, si daca le cer sa imi dea definitia pentru viteza de rotatie a banilor, care e o definitie foarte complexa si urata, din zece elevi, 11 stiu sa reproduca definitia mai bine decat o fac eu. Dar daca le cer sa dea un exemplu simplu, nu stiu sa faca... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro