ASF sub presiune: explozia pretului RCA a scos in strada mii de oameni

Daca in anul 2012, costul mediu cu o asigurare RCA era pentru un autovehicul de transport marfuri pe 12 luni, care efectua transporturi rutiere internationale, de 1.200 lei, in 2014 a ajuns la 4.000 de lei, in 2015 la 15.000 de lei, anul viitor ne asteptam sa atinga nivelul minim de 60.000 de lei, iar in maximum 5 ani sa depaseasca valoarea celor mai scumpe autovehicule noi - peste 96.000 euro", a raspuns Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania.

acum 62 luni (18 Dec 2015)

Dupa ce a sustinut agresiv atat falimentarea societatii Astra Asigurari, cat si cresterea preturilor la RCA, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) se vede pusa in fata unor presiuni fara precedent. Miile de soferi profesionisti care au iesit in strada sa strige impotriva exploziei preturilor au determinat, in sfarsit, ASF sa mimeze implicarea si sa recunoasca faptul ca marile grupuri straine stabilesc aleator tarifele pentru RCA.

Circa 5.000 de autocare si camioane au sosit ieri in Piata Victoriei si alte 5.000 au blocat, in semn de protest, centura Bucurestiului. Masinile au fost aduse de mai multe asociatii de transportatori profesionisti care protesteaza impotriva cresterilor fara precedent ale preturilor la RCA. Tarifele s-au majorat in ultimul an cu pana la 400%, fapt recunoscut, intr-un final, si de Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Cresterile de pret au coincis cu intrarea in procedura de faliment a Astra Asigurari, societate care domina segmentul asigurarilor pentru transportatorii profesionisti si care reusea sa propuna tarife acceptabile. Dupa distrugerea Astra, singurii jucatori activi pe piata au ramas companiile internationale Vienna Insurance Group (prin Omniasig si Asirom), Allianz (prin Allianz Tiriac) si Uniqa, alaturi de doua societati a caror activitate este de asemenea afectata de decizii aleatorii ale ASF. Un proprietar de camion sau de autocar plateste acum minimum 12.000 de lei pentru un RCA, fata de 4.000 de lei cat era prima stabilita de Astra Asigurari.

Realitatea contrazice explicatiile marilor grupuri

Uniunea Nationala a Socie-tatilor de Asigurare, controlata inca de la infiintare de catre compania Allianz Tiriac, a incercat sa explice, intr-un comunicat emis ieri, ca intelege nemultumirile soferilor, dar ca firmele straine au fost obligate sa creasca preturile din cauza cresterii daunelor. Aceasta crestere si perspectiva de continuare a cresterii in acelasi ritm nu este justificata de niv... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro