Arma secreta folosita de Donald Trump in campania pentru prezidentiale

Arma secreta folosita de Donald Trump in campania pentru prezidentiale

Potrivit CNN, in septembrie, echipa de campanie a lui Donald Trump a platit peste 5 milioane de dolari pentru serviciile acestei companii, care a sustinut ca-i poate convinge pe alegatori sa-l voteze pe republican prin adaptarea mesajului sau politic la personalitatile lor. Pe langa cazul lui Ted Cruz, Issenberg, care a avut discutii cu mai multi reprezentanti ai Cambridge Analytica, a invocat propriul sau caz - profilul pe care i l-a facut compania a fost substantial diferit de cel rezultat in urma unui test de personalitate pe care l-a facut la Centrul de Psihometrie al Universitatii Cambridge.

acum 78 luni (12 Nov 2016)

Potrivit CNN, in septembrie, echipa de campanie a lui Donald Trump a platit peste 5 milioane de dolari pentru serviciile acestei companii, care a sustinut ca-i poate convinge pe alegatori sa-l voteze pe republican prin adaptarea mesajului sau politic la personalitatile lor. Cambridge Analytica recurge la o metoda care combina procedeul de micro-targeting (transmiterea unui anumit mesaj unui subgrup al electoratului in functie de informatiile despre respectivul grup), utilizat deja in campaniile electorale din SUA, cu profilul psihologic al alegatorului. Concret, compania aduna pana la 5.000 de informatii despre un potential votant pentru a-i crea profilul psihologic, iar apoi adapteaza reclama politica in functie de personalitatea si convingerile votantului, noteaza CNN. Testele de personalitate, factor-cheie Bazandu-se, de obicei, pe social media, compania invita utilizatorii sa completeze un test de personalitate. Rezultatele ii ajuta pe specialistii firmei sa grupeze oamenii in functie de tipuri de personalitate, evaluandu-le gradul de deschidere si de constiinciozitate. Cum testele nu precizeaza care este scopul lor real, este foarte probabil ca persoanele care le completeaza sa nu realizeze cum vor fi combinate acestea cu alte date ce sunt disponibile public sau pot fi obtinute de la diverse companii. Potrivit lui Alexander Nix, CEO la Cambridge Analytica, prin integrarea acestor informatii se poate stabili nu numai care este mesajul adecvat, ci si care este cea mai buna modalitate de livrare a acestuia - social media, reclame in timpul unor emisiuni televizate etc. O metoda controversata Totusi, aceasta strategie nu a dat mereu rezultate, noteaza CNN, care citeaza date potrivit carora senatorul Ted Cruz a platit 5.805.548 de dolari companiei Cambridge Analytica, dar acest efort nu l-a ajutat sa obtina suficient sprijin pentru a deveni candidatul Partidului Republican la prezidentiale. Pe langa cazul lui Ted Cruz, Issenberg, care a avut discutii cu mai multi re... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro