Andrei Serban rupe Coreea in doua
Din cealalta parte a lumii, din Coreea de Sud, regizorul Andrei Serban starneste din nou valva cu un spectacol socant, care pune in discutie realitatile politice din acel spatiu, atat de aproape de o tara in care dictatura a luat una dintre cele mai atroce forme din ultimul secol.
Din cealalta parte a lumii, din Coreea de Sud, regizorul Andrei Serban starneste din nou valva cu un spectacol socant, care pune in discutie realitatile politice din acel spatiu, atat de aproape de o tara in care dictatura a luat una dintre cele mai atroce forme din ultimul secol. Montat intr-un stil absolut revolutionar, care, dincolo de implicatiile politice, a starnit controverse pentru ca regizorul roman a venit cu o propunere cu totul iconoclasa, cu imagini provocatoare, ce au redimensionat sensul povestii traditionale coreene, intr-o lume in care traditiile au un sens profund, spectacolul a divizat cultural Coreea.
Ileana Cosanzeana si comunistii din Nord
"Povestea e un fel de ", a declarat in exclusivitate pentru Adevarul regizorul Andrei Serban, "care, in interpretarea mea, nu mai e salvata de Fat Frumos decat dupa ce a devenit prizoniera politica si a fost torturata de comunistii din Nord".
Scena este rupta in doua de un fel de semn iluminat care simbolizeaza un rau ce taie in doua prezentul si trecutul sau cele doua Corei... Una dintre noutatile din interpretarea lui e faptul ca eroina care, in povestea traditionala este o fata inocenta si pura, ce-si risca viata pentru a-i ramane credincioasa sotului ei, devine la Andrei Serban o eroina care lupta impotriva nedreptatii.
Curajul de a rescrie traditia
Regizorul care a reinventat tragedia greaca, se afla acum in centrul atentiei in lumea culturala a Coreei de Sud, pentru ca a avut curajul de a rescrie traditia unei lumi in care teatrul are cu totul alte sensuri decat in spatiul european. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro