Anca Boagiu, despre drumurile expres: "Refuzam sa construim autostrazi cu 85% fonduri europene pentru un al PSD"
> Astazi, unul dintre beneficiile acestui statut sunt cele 26 de miliarde de euro pe care Romania i-ar putea obtine pentru alocarea financiara 2014 - 2020. "Argumentele" guvernului Ponta nu stau in picioare, pentru ca asa cum au precizat si transportatorii in intalnirea cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, tronsonul Sibiu - Pitesti ar costa in jur de 1,77 de miliarde de euro, in conditiile in care aceasta autostrada este finantabila 85% din fonduri europene. Probabil ca domnul Ioan Rus a vrut sa justifice, la modul populist, incompetenta Guvernului Ponta care in primele 9 luni ale anului 2014 a reusit o absorbtie de fonduri structurale si de coeziune de 4,99% din totalul alocat tarii in perioada de programare 2007-2013, conform datelor furnizate chiar de Ministerul Fondurilor Europene.
>
Astazi, unul dintre beneficiile acestui statut sunt cele 26 de miliarde de euro pe care Romania i-ar putea obtine pentru alocarea financiara 2014 - 2020. Practic, reteaua TEN - T principala (core), considerata prioritara de Comisia Europeana, a ramas cu drumuri expres, iar singurele autostrazi pe care Guvernul isi propune sa le construiasca se afla pe reteaua TEN - T extinsa (comprehensive), cu termene de finalizare abia in 2030. Tocmai de aceea a fost licitat studiul de fezabilitate imediat dupa discutiile cu Comisia Europeana.
Iata ca astazi, in loc sa ne concentram toate fortele pe aceasta autostrada vitala economiei romanesti, in conditiile in care producatorul auto Dacia este unul dintre cei mai mari exportatori contributori la economia romaneasca, guvernantii au decis sa retrogradeze acest tronson la statutul de drum expres. Prin aceasta decizie sfidatoare si ilogica, Romania se comporta ca si cum coridoarele europene ar fi simple linii pe harti desenate de fostul ministru al Transporturilor Dan Sova, nu coridoare de transport pe care se fac cel mai eficient schimburile comerciale comunitare. "Argumentele" guvernului Ponta nu stau in picioare, pentru ca asa cum au precizat si transportatorii in intalnirea cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, tronsonul Sibiu - Pitesti ar costa in jur de 1,77 de miliarde de euro, in conditiile in care aceasta autostrada este finantabila 85% din fonduri europene. In schimb, autostrada Brasov - Comarnic era evaluata la 1,8 miliarde de euro de Dan Sova, fostul ministru, finantabila intr-un procent mult mai mic din fonduri nerambursabile europene, restul fiind bani de la buget. Asta in conditiile in care premierul Ponta, adept al principiului "minte cum respira", ne-a amenintat ca nu va candida la urmatoarele alegeri parlamentare daca aceasta autostrada nu este gata pana in 2016, pentru ca are un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova.
Pe de alta parte, la intalnirea transportatorilo... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro