ANALIZA Manon, omorata a doua oara. De ONB

ANALIZA Manon, omorata a doua oara. De ONB

Surpriza de proportii la gala de decernare a Premiilor pe anul 2016 ale Operei Nationale Bucuresti (ONB), desfasurata duminica seara. Conservatorii detin din nou fraiele ONB Dupa incheierea stagiunii si plecarea "strainilor" si a celor mai talentati dintre romani, bineinteles ca Bianca Fota a devenit "vedeta" trupei de balet incropite de Beatrice Rancea pentru stagiunea din toamna (doar doua premiere de balet, nesemnificative, si o reducere drastica a reprezentatiilor). Aprilie 2016: Alina Cojocaru (centru), in mijlocul micului grup de sustinatori "Fantomele de la Opera", dezlantuite de Antena 3 Coincidenta a facut ca exact in acelasi timp cu aceasta gala vetusta si plina de momente penibile sa se difuzeze la TV, cu un imens succes, reportajul "Fantomele de la Opera", parte a emisiunii "In premiera", diriguita de Carmen Avram la Antena 3. Criticul de opera Alexandru Patrascu a avertizat, tot pe Facebook, inca de sambata: "Maine, de la ora 21:00, la Antena 3, "Fantomele de la Opera" un material despre drama baletului de la ONB in cadrul emisiunii "In premiera cu Carmen Avram". Citeste si: reportaj "Adevarul" de la premiera spectacolului "Manon" cronica "Adevarul" de la premiera spectacolului "Manon" reportaj "Adevarul" de la premiera spectacolului "In the Night.

acum 75 luni (19 Dec 2016)

Surpriza de proportii la gala de decernare a Premiilor pe anul 2016 ale Operei Nationale Bucuresti (ONB), desfasurata duminica seara. Nicio distinctie nu a mers spre spectacolul de balet "Manon" (coregrafia Kenneth MacMillan), considerat unanim de presa de specialitate cea mai buna montare a stagiunii precedente de la ONB (ceva similar s-a intamplat si cu opera "Fidelio", montata tot sub directoratul precedent, unde-a fost premiat doar Horia Sandu pentru debut masculin). Cel mai bun balet al stagiunii 2015-2016 a fost considerat - tineti-va bine - "Craiasa zapezii", pe muzica de Sibelius si Grieg, de la Teatrul "Oleg Danovski" din Constanta.

Premii "cu cantec" pentru dansul de la ONB

O luare in calcul a ceea ce s-a intamplat la ONB de la inceputul lunii aprilie pana acum face, insa, lucrurile mai inteligibile. Interpretarea cutremuratoare a balerinei Marina Minoiu in rolul titular din "Manon" (foto afis dreapta) nu a fost considerata demna de a fi luata in seama de un juriu compus oricum din oameni trecuti de o anumita varsta si cu gusturi mai traditionale.

Marina Minoiu a fost insa una dintre principalele voci critice, pe vremea directoratelor lui Tiberiu Soare si Vlad Conta, in scandalul de la Opera - in care l-a sustinut fara rezerve pe Johann Koborg -, iar dupa incheierea stagiunii si-a facut bagajele pentru a deveni balerina a Teatrului Regal din Copenhaga. Cu alte cuvinte, a spus "la revedere" unui mediu care incepea sa fie imbacsit din nou de provincialism si nationalism.

Cu tot respectul pentru tanara si talentata Bianca Fota, ca unul care am vazut si am scris despre ambele spectacole, interpretarea acesteia din "In The Middle, Somewhat Elevated" nu are cum sa rivalizeze cu partitura executata stralucit de Marina Minoiu din "Manon". Daca ne amintim, insa, ca Bianca Fota a fost, in acea fatidica luna aprilie, lidera protestatarilor anti-Kobborg din corpul de balet (fiind purtata pe brate,... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro