ANALIZA Instabilitatea din Marea Neagra tine la distanta navele de croaziera maritima: zero vizite in Portul Constanta in 2018

ANALIZA Instabilitatea din Marea Neagra tine la distanta navele de croaziera maritima: zero vizite in Portul Constanta in 2018

Anexarea Crimeei de catre Rusia, instabilitatea din Ucraina, migratii care folosesc diferite culoare de a ajunge in Europa si atentatele teroriste din 2016 si 2017 din Turcia sunt factori care au determinat marii operatori din turismul de croaziera sa ocoleasca Marea Neagra. Ce se va intampla in anii urmatori Nicolae Dan Tivilichi, director general Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanta, declara ca situatia actuala pare sa se schimbe: "Vestile incurajatoare de rezervare a danei de pasageri a portului Constanta de catre nave de pasageri maritime, atat in sezonul 2019, cat si in sezonul 2020, creeaza premisele revenirii in Marea Neagra a navelor de croaziera de mari capacitati, prin testarea destinatiei in 2019 si deschiderea mai multor sosiri in 2020."

acum 53 luni (6 May 2018)

Anexarea Crimeei de catre Rusia, instabilitatea din Ucraina, migratii care folosesc diferite culoare de a ajunge in Europa si atentatele teroriste din 2016 si 2017 din Turcia sunt factori care au determinat marii operatori din turismul de croaziera sa ocoleasca Marea Neagra.

Daca in anul 2013 in Constanta ajungeau aproximativ 68 de nave de croaziera maritima, iar in 2014 - peste 90, din anul 2015 numarul navelor de croaziera a inceput sa scada, ajungand in anul 2017 la 4, iar in anul 2018 nicio nava de croaziera maritima nu si-a anuntat intentia de a intra in Portul Constanta. Vorbim de nave care transporta intre 4.000 si 7.000 de turisti.

Marea Neagra, sigura, dar ocolita de turisti

Reprezentantii Portului Constanta recunosc ca principala cauza care a dus la lipsa navelor anul acesta au fost tensiunile in zona Marii Negre. "Toate porturile de la Marea Neagra trec printr-o perioada nefavorabila pe segmentul navelor de croaziera, dar chiar si in aceste conditii, Portul Constanta si-a pastrat pozitia de destinatia numarul 1 in Marea Neagra (n.r. - este vorba despre nave de croaziera fluviala, iahturi)", declara cei de la Administratia Porturilor Maritime.

Viceamiralul Alexandru Mirsu, seful Statului Major al Fortelor Navale Romane, a tinut sa asigure pe toata lumea, inclusiv operatorii din turism, ca "zona noastra de responsabilitate, liniile de comunicatii maritime pe litoralul romanesc, la acest moment, sunt sigure pentru navigatie. Noi transmitem populatiei ca facem toate eforturile sa demonstram faptul ca zona noastra de responsabilitate, apele teritoriale si zona economica exclusiva, sunt patrulate si supravegheate.

O masura normala, dar exagerata

Ocolirea Portului Constanta de catre marile nave de croaziera maritima ar fi o masura exagerata, considera si Danut Juganaru, directorul general al Camerei de Comert, Industrie si... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro