ANALIZA De ce a starnit atata scandal "reclama" cu paste si cascaval: intre gluma, mesaj sexist si "farmecul reclamei de a forta niste stereotipuri"

"Femeie cu paste, caut barbat cu cascaval", este mesajul care a starnit un val de reactii negative pe pagina de Facebook a companiei Kaufland Romania. Acesta este unul dintre motivele care a generat revolta in mediul online Oana Baluta, conferentiar universitar si experta de gen De asemenea, Oana Baluta da exemplul unei situatii chiar mai alarmante: "Recent am vazut o reclama la o pagina de Facebook, Roaba de promotii, care doreste sa vanda niste produse cosmetice prin mesajul . De fiecare data cand vreo firma promoveaza reclame cu continut discrimnatoriu, ori care promoveaza stereotipuri de perceptie fata de diferite categorii sociale, raspunsul critic al opiniei publice trebuie sa fie in masura sa determine respectivele companii sa retraga reclamele si sa ceara scuze pentru situatia creata", este de parere Ioana Staniloiu. Psihologul: mesajul e ofensator si pentru femei, si pentru barbati Si psihologul Keren Rosner considera ca jocul de cuvinte nu este cel mai inspirat, pentru ca incurajeaza o conceptie care inca persista in societatea romana si anume ca femeile sunt atrase de barbati cu bani. E aberant sa gasim acum o formula sexista intr-o postare de genul acesta, care e chiar foarte cuminte in comparatie cu alte reclame care au un mesaj mult mai puternic sau mult mai ofensator Alfred Bulai, sociolog De altfel, inclusiv printre cei care au reactionat la postarea companiei sunt persoane care considera ca acuzatiile de sexism sunt exagerate.

acum 39 luni (24 Aug 2017)

"Femeie cu paste, caut barbat cu cascaval", este mesajul care a starnit un val de reactii negative pe pagina de Facebook a companiei Kaufland Romania. La solicitarea ziarului "Adevarul", reprezentantii companiei au precizat ca postarea a fost publicata "in spirit de gluma" si subliniaza ca nu si-au dorit sa ofenseze pe cineva. "In primul rand, dorim sa clarificam ca postarea a fost publicata strict in spirit de gluma, cu scopul de a amuza prin folosirea unei asocieri de cuvinte ce fac referire la produse disponibile in magazinele noastre. Este important sa precizam ca nu am intentionat in niciun caz sa lezam pe cineva si ca nu este vorba despre o reclama sau campanie. Intelegem ca asocierea de cuvinte a generat atat reactii pozitive, cat si reactii care nu aveau legatura directa cu intentia postarii noastre. In al doilea rand, in ce priveste valorile companiei, prin actiunile noastre sustinem egalitatea de gen si sprijinim in mod activ proiectele de acest tip. In final, mentionam ca prin intermediul paginii noastre de Facebook ne dorim sa construim o relatie apropiata cu fanii nostri si un mediu interactiv de comunicare, postarea in cauza fiind realizata in aceasta directie", au declarat reprezentantii Kaufland. Activistii: mesajul e sexist Pe de alta parte, Oana Baluta, conferentiar universitar si experta de gen, explica de ce mesajul poate fi interpretat drept sexist, acuzand si lipsa de creativitate a unor publicitari. "Din punctul meu de vedere, aceste sunt jalnice in materie de imaginatie si creativitate pentru ca recurg la stereotipuri de gen. E limpede ca un mesaj in care o femeie spune ca are nevoie de transmite ca femeia respectiva are nevoie de un barbat care sa furnizeze aceasta stabilitate financiara, pentru ca ea nu ar fi capabila sa-si achizitioneze singura . Ceea ce m-a frapat pe mine este lipsa de creativitate, de imaginatie, si am mai vazut asta in foarte multe reclame care insereaza misoginism", a declarat Oana Baluta. Din punctul meu de vedere, ac... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro