Agentiile de turism, sub ancheta

Inspectorii de concurenta suspecteaza faptul ca agentiile isi coordoneaza inca din 2013 politicile in scopul impunerii unui nivel minim de pret de vanzare a produselor turistice si a pachetelor de servicii turistice si al mentinerii unui status-quo pe piata. Consiliul Concurentei a declansat, in acest sens, prima investigatie privind o posibila incalcare a regulilor de concurenta pe piata comercializarii produselor turistice si a pachetelor de servicii turistice prin agentii de turism.

acum 68 luni (18 Apr 2016)

Consiliul Concurentei a declansat o investigatie in randul societatilor de turism, suspectate ca isi coordoneaza politicile comerciale.

Inspectorii de concurenta suspecteaza faptul ca agentiile isi coordoneaza inca din 2013 politicile in scopul impunerii unui nivel minim de pret de vanzare a produselor turistice si a pachetelor de servicii turistice si al mentinerii unui status-quo pe piata. Consiliul Concurentei a declansat, in acest sens, prima investigatie privind o posibila incalcare a regulilor de concurenta pe piata comercializarii produselor turistice si a pachetelor de servicii turistice prin agentii de turism. In cadrul investigatiei, Consiliul Concurentei a facut inspectii inopinate la sediile si la punctele de lucru ale mai multor companii care activeaza pe piata serviciilor turistice. "Efectuarea acestor inspectii nu reprezinta o antepronuntare a Consiliului Concurentei in ceea ce priveste vinovatia companiilor investigate si nici in ceea ce priveste rezultatul final", precizeaza autoritatea de concurenta.

Consultant in turism: "o stire de sezon"

Specialistii in domeniul turistic spun ca lucrurile stau taman pe dos - agentiile mai degraba se faulteaza reciproc decat se inteleg intre ele asupra preturilor practicate. "Agentiile sunt atat de disperate sa vanda incat s-ar bucura sa mai scape de unele dintre ele. Nici macar tour-operatorii nu-si pot controla revanzatorii, care de multe ori vand mai ieftin decat primii, renuntand la o marja semnificativa din comision, sau mergand in pierdere la unele pachete, numai sa vanda.

Acesta considera ca un pret mai instabil decat in turism nu exista, dand in acest sens exemplul pachetelor pentru Turcia, unde diferentele sunt de pana la 35%, sau al celor pentru Grecia - 20%. "Cineva si-a dorit o stire de sezon si de aceea a facut sesizarea la Consiliul Concurentei. Si, in plus, toate depind de tarifele fixe practicate de Tarom, Blue Air sau Aegean la cursele charter", a mai spus Cip... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro