"Afacerea tramvaielor", tunul care a dus la demisia unuia dintre cele mai competente guverne din istoria Romaniei
Istoricul Anton Caragea arata ca soarta STB avea sa se schimbe in urma unei reclamatii a unor locuitori de pe strazile Lipscani, Gabroveni si Lucaci nemultumiti de introducerea liniei de tramvai, de zgomotul si agitatia produse. S-a iscat un conflict intre STB, condusa de afaceristii liberali, pe de o parte, si Primaria si Ministerul de Interne, de cealalta parte. A trebuit ca Ministerul de Interne sa intervina si politistii sa ia cu asalt sediul STB ca societatea sa accepte numai de aceasta data ca Primaria sa subscrie si ea 50% din actiuni, adica atat cat era nornal si legal", mai arata Anton Caragea.
Astfel, acesta a infiintat Societatea de Tramvaie Bucuresti (STB) si a initiat o lege pentru obtinerea unui imprumut pentru construirea de noi linii de tramvaie, modernizarea celor vechi si achizitionarea unor vagoane noi. Problema a aparut la impartirea profitului, pentru ca afaceristilor le revenea un procent de 80% si doar 20% Primariei. Cea mai mare parte a profitului, la afaceristii liberali Planul de modernizare al STB a inceput sa fie pus in aplicare au fost infiintate noi linii si vagoanele vechi au fost inlocuite. Istoricul Anton Caragea arata ca soarta STB avea sa se schimbe in urma unei reclamatii a unor locuitori de pe strazile Lipscani, Gabroveni si Lucaci nemultumiti de introducerea liniei de tramvai, de zgomotul si agitatia produse. Ministrul de interne, Alexandru Marghiloman, a dat curs reclamatiei si a trimis-o spre verificare noului primar al Capitalei, Dimitrie Dobrescu. "Raportul primarului s-a aratat interesant: Primaria, desi avea 50% din actiuni, avea doar 25% din voturi, actiunile fusesera impartite preferential doar clientelei liberale, astfel incat reprezentantii Primariei nu aveau niciun drept de control. Cu alte cuvinte, platea totul si nu primea nimic", mentioneaza Anton Caragea in lucrarea "Pagini de istorie ascunsa". Conflict cu afaceristii liberali Ministrul de interne si primarul Capitalei au dispus suspendarea activitatii STB si ridicarea liniilor de tramvai de pe strazile Lipscani si Gabroveni, dar conducerea STB a ignorat acest ordin. S-a iscat un conflict intre STB, condusa de afaceristii liberali, pe de o parte, si Primaria si Ministerul de Interne, de cealalta parte. Mai mult decat atat, grupul de intreprinzatori a decis sa preia si proprietatea asupra societatii. "STB a decis sa sfideze autoritatea de stat si sa micsoreze rolul Primariei. Astfel, a declarat o noua emisiune de actiuni in care vechii actionari (liberali in marea majoritate) primeau 75%, iar municipalitatea doar restul de 25%. A trebuit ca Ministerul de Intern... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro