Administratia Mazare, actionar ilegal al Portului Constanta. Disperarea lui Radu Mazare: "Am pierdut tot"

Administratia Mazare, actionar ilegal al Portului Constanta. Disperarea lui Radu Mazare:

Scaparea din lege Initiata de parlamentarii PSD Constanta, in frunte cu Alexandru Mazare, fratele primarului Radu Mazare, Legea 216/2008 a fost contestata in septembrie 2014 de Avocatul Poporului Victor Ciorbea, care a ridicat exceptia de neconstitutionalitate in cazul cedarii actiunilor de catre Ministerul Transporturilor. Mazare, acuzat ca a falimentat orasul De ce este ilegal transferul Portului Constanta catre administratia Mazare Curtea de Conturi a sesizat Parchetul in privinta activitatii de la Administratia Porturilor Maritime Constanta FOTO Peste 3.000 de constanteni, la protestul impotriva lui Radu Mazare si a lui Nicusor Constantinescu Portuarii reiau protestele.

acum 69 luni (16 Oct 2014)

Administratia Mazare a pierdut actiunile detinute la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta. Curtea Constitutionala a Romaniei a decis joi, 16 octombrie, chiar de Ziua Operatorului Portuar, ca forul condus de primarul Radu Mazare, Consiliul Local Municipal Constanta, a detinut ilegal pachetul de 20% din actiuni.

Scaparea din lege

Initiata de parlamentarii PSD Constanta, in frunte cu Alexandru Mazare, fratele primarului Radu Mazare, Legea 216/2008 a fost contestata in septembrie 2014 de Avocatul Poporului Victor Ciorbea, care a ridicat exceptia de neconstitutionalitate in cazul cedarii actiunilor de catre Ministerul Transporturilor.

Exista doua articole in Constitutie, care prevad ca o proprietate poate apartine doar statului si unitatilor administrativ-teritoriale (comune, orase, municipii si judete), nu consiliilor locale sau consiliilor judetene, care sunt autoritati deliberative si nu au patrimoniu.

Legea 216/2008 va fi indreptata, cel mai probabil, printr-o alta lege care va desemna Municipiul Constanta ca fiind co-actionar la Portul Constanta. Ramane de vazut procentul cu care va fi inzestrata administratia Mazare, care isi doreste preluarea integrala a portului, dar care a sfarsit prin a se multumi cu promisiunea unui 33%. Procentul ar fi la paritate cu cel care ar ramane Ministerului Transporturilor, restul de 34% actiuni urmand sa fie listate la bursa, de unde ar putea ajunge in posesia celor interesati direct in controlul portului. Daca nu va castiga Ponta, nu mai vedem actiunile inapoi, nici vorba de cele 13% in plus la care speram. Decizia CCR este corecta de forma, pentru ca actiunile trebuiau detinute de Municipiul Constanta.

Initiatorul sesizarii depuse de Ciorbea este senatorul Gigi Christian Chiru, presedintele PDL Constanta. "Nu cunosc o speta similara in care judecatorii CCR - chiar si cei propusi de PSD - sa vot... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro