"Acul in carul cu fan" - cum evalueaza specialistii sansele gasirii lui Mircea Craciun, planoristul disparut de o saptamana

"In acest moment, arborescenta este foarte bogata si de aceea operatiunile de salvare din zilele acestea sunt un fel de cautarea unui ac in carul cu fan. De sapte zile, muntii patriei sunt scotociti zi-lumina de efective de peste 1.000 de oameni, asistati de aeronave, drone si masini de teren. Cea mai mare operatiune de salvare din Romania Planoristul Mircea Craciun a fost cautat timp de o saptamana in Muntii Carpati, in cea mai ampla operatiune de salvare care s-a desfasurat vreodata in Romania si ale carei costuri se ridica la sute de mii de euro, potrivit secretarului de stat in MAI, Raed Arafat. Jandarmilor, pompierilor si salvamontistilor care participa la actiunea de salvare li s-au alaturat si cele cateva drone performante care le permit celor din centrul de comanda sa analizeze capturile facute de aparatura donata de doua firme, una care fabrica astfel de dispozitive si alta care utilizeaza frecvent asemenea aparatura.

acum 63 luni (14 Aug 2015)

"In acest moment, arborescenta este foarte bogata si de aceea operatiunile de salvare din zilele acestea sunt un fel de cautarea unui ac in carul cu fan. De sapte zile, muntii patriei sunt scotociti zi-lumina de efective de peste 1.000 de oameni, asistati de aeronave, drone si masini de teren. Totusi, nici urma de planoristul Mircea Craciun, disparut joia trecuta intr-un exercitiu de rutina cu planorul decolat de pe aerodromul Ghimbav, Brasov. "Aria de zbor a unui planor se poate extinde foarte mult, in functie de curenti. Traseul se planifica la modul orientativ, dar poti face si un ocol de 50 de km in functie de conditiile meteo", a explicat unul dintre instructorii de planorism din cadrul Aeroclubului Romaniei. Planoarele nu zboara dupa trasee fixe Este motivul pentru care au fost luate la pas trasee montane din opt judete, situate de o parte si de cealalta a Carpatilor: Harghita, Covasna, Arges, Buzau, Prahova, Brasov, Bacau si Vrancea. Aparatul cu care zbura Mircea Craciun era unul dintre cele mai performante din lume si putea prinde si viteze de 300 de kiloemtri pe ora, avand o lungime de 7 metri si o anvergura a aripilor de 18 metri. Era prima oara cand zbura cu el si dorea sa-l foloseasca pentru a bate recordul mondial de zbor distanta, de 1.000 de kilometri. "Avand in vedere ca zbura prima oara cu acest planor, nu cred ca avea de gand sa se indeparteze prea mult de baza. Dar o raza de 200 de km poate fi si mare, si mica. Parerea mea nu este ca a ramas in criza de inaltime deoarece era un pilot foarte experimentat, ci ca a fost surprins de un fenomen pe o panta, s-au lipit niste curenti descendenti de el si n-a mai putut iesi de acolo. Daca a aterizat intr-o zona de conifere, este foarte greu de identificat aeronava, din cauza arborescentei specifice", a explicat instructorul de planorism. "Analistii nostri au gasit doua accidente similare cu acest tip de planor, in Statele Unite si in Africa de Sud. Cautarile sunt dificile, zonele sunt intens impadurite, as... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro