7 obiceiuri care pot schimba felul in care functioneaza creierul

7 obiceiuri care pot schimba felul in care functioneaza creierul

Pentru ca "lucreaza" nonstop, chiar si cand dormim, are nevoie de o cantitate mare de energie si de ajutor nutritional pentru a continua. Singura exceptie cand vine vorba de exercitii fizice este data de practicarea fotbalului, sport ce a fost legat de leziuni cerebrale si de dementa. Meditatia Desi exista sute de ani de dovezi care arata ca meditatia poate ajuta functia congnitiva si psihica, abia de un deceniu s-au studiat beneficiile meditatiei asupra creierului.

acum 49 luni (12 Jun 2017)

Creierul este, de departe, cel mai important organ al corpului. Pentru ca "lucreaza" nonstop, chiar si cand dormim, are nevoie de o cantitate mare de energie si de ajutor nutritional pentru a continua. Exista multe mituri legate de buna functionare a creierului, cum ar fi consumul de suplimente si omega-3. Insa, si unele dintre obiceiurile poate comune ale oricarei persoane pot ajuta la schimbarea si buna functionare a creierului, potrivit studiilor stiintifice, citate de Forbes.

Exercitiile fizice

Activitatea fizica este legata in mod clar de sanatatea creierului si de functiile cognitive. De altfel, ca exemplu, un studiu recent a aratat ca persoanele in varsta care faceau exercitii fizice obtineau cifre asemanatoare cu rezultatele persoanelor cu zece ani mai mici decat ele.

Exercitiile fizice ajuta la generarea de noi neuroni in hipotalamus, zona creierului in care "traiesc" procesele de invatare si memorie si care in timp poate dezvolta depresie sau boala Alzheimer. Singura exceptie cand vine vorba de exercitii fizice este data de practicarea fotbalului, sport ce a fost legat de leziuni cerebrale si de dementa. Mancare si condimente

Creierul are nevoie de multa energie, de altfel el foloseste o cantitate mare de glucoza pentru a putea "supravietui", in comparatie cu restul corpului. In fapt, foloseste 20% din resursele de energie ale corpului, chiar daca volumul lui de greutate este dat doar de un mic procent. Este, de altfel, de inteles din moment ce procesele de gandire, invatare si memorare necesita mari eforturi.

In aceeasi masura, conteaza si cantitatea de zahar: consumul de carbohidrati procesati, ce se decompun foarte repede, duce la celebrul urcus si coboras al zaharului din sange, pe care creierul il simte. Este de preferat sa consumati alimente neprelucrate care sa ofere o descompunere lenta si constanta a energiei, ceea ce face creierul mai fericit... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro