50 de ani de la construirea soselei care a transformat Poiana Brasov dintr-un catun izolat in cea mai mare statiune de schi din Romania

50 de ani de la construirea soselei care a transformat Poiana Brasov dintr-un catun izolat in cea mai mare statiune de schi din Romania

"Din punct de vedere tehnic, s-a urmarit proiectarea unui traseu in plan orizontal si vertical corespunzator unei viteze minime de circulatie de 40 km/h in conditii de maxima siguranta. A fost nevoie de sapaturi in dealul Warthe, de consolidare a parapetilor de un calcul exact al curbelor si serpetinelor pentru ca drumul sa prezinte maxima siguranta. Cu 2000 de lei puteti inchiria o partie Incep lucrarile la Centru de informare turistica in Poiana Brasov 13 companii vor sa termine Centrul de Agrement de 10 milioane de euro, din Poiana Brasov

acum 71 luni (15 Dec 2014)

Transportul spre Poiana Brasov era unul rudimentar acum jumatate de secol. La sfarsit de saptamana se faceau curse cu o autocamioneta cu senile care putea duce maxim 12 persoane si mergea cu 15 km pe ora.

Constructia drumului spre Poiana Brasov a inceput la sfarsitul anului 1962, iar lucrarile au fost executate de Intreprinderea de Constructii Transporturi Brasov. Unul dintre cei care au contribuit decisiv la constructia drumui a fost inginerul Alexandru Filipescu seful de proiect de la acea vreme.

S-a ales varianta cea mai spectaculoasa pentru turisti, dar si cea mai putin costisitoare

Pentru construirea drumului, inginerii vremii au avut trei variante. Unul dintre proiecte prevedea ca drumul sa porneasca din cartierul istoric Schei, dar aceasta varianta ar fi presupus demolari masive si lucrari de consolidare foarte scumpe. O alta varianta presupunea ca drumul sa plece din zona Pietei Centrale de atunci (actualul magazine Star) si sa mearga pe partea nordica a muntelui Tampa. Aceasta varianta nu prevedea demolari si avea un mare potential turistic, deoarece de pe drum Brasovul putea fi admirat in toata splendoarea lui.

Inginerul Alexandru Filipescu spune ca s-a tinut cont atat de costurile drumului cat si de potentialul turistic atunci cand s-a ales ultima varianta. "Din punct de vedere tehnic, s-a urmarit proiectarea unui traseu in plan orizontal si vertical corespunzator unei viteze minime de circulatie de 40 km/h in conditii de maxima siguranta. S-a lucrat din doua directii: de jos din zona Warthe si de sus din Poiana Mica.

" Lucrarile au fost precedate de organizarea a doua tabere pentru cele doua loturi, in zona restaurantului Warthe si in Poiana de Jos (Poiana Mica). Santierul a inceput lucrarile de terasamente in trimestrul IV al anului 1962 , concomitent la cele doua loturi si s-a lucrat si pe parcursul lunilor de iarna. In 19 decembri... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro