5 cereale integrale pe care n-ar mai trebui sa le evitam

5 cereale integrale pe care n-ar mai trebui sa le evitam

Secara In afara de painea de secara, care de multe ori reprezinta un amestec de faina alba de grau si putina faina de secara, exista multe alte moduri de a beneficia de aceasta cereala integrala. Faina de secara poate fi folosita la prepararea produselor de patiserie, iar fulgii de secara pot fi o alternativa buna pentru fulgii de ovaz sau chiar pentru orez.

acum 71 luni (28 Nov 2014)

Cerealele integrale se bucura de o tot mai larga sustinere din partea bucatarilor si nutritionistilor. Sunt versatile, satioase si furnizeaza amidon cu absorbtie lenta, asigurand un nivel constant de energie. Consumul lor a fost asociat cu un risc mai mic de boli de inima, accidente vasculare cerebrale, cancer, diabet de tip 2 si obezitate.

Si daca ovazul si-a castigat deja un un loc in alimentatia moderna, fiind consderat un ingredient de baza al micului dejun, alte cereale isi asteapta randul sa ajunga in farfuriile noastre. Pigmentul natural care-i confera nuanta specifica se datoreaza unui antioxidant unic, cu rol protector impotriva cancerul, bolilor de inima si a obezitatii. Acesta este motivul pentru care in comparatie cu orez brun, orez negru detine proprietati antiinflamatoare mai puternice, dar si un nivel mai ridicat de proteine, fier si fibre.

Sorgul

Sorgu, numit si milo, isi are orginile in Egipt, unde este cultivat de mii de ani. In afara de a fi bogate in nutrienti, aceste boabe fara gluten se digera si se absoarbe lent, ceea ce mentine senzatia satietate si ajuta la reglarea zaharului in sange si a nivelului de insulina.

Meiul

Fiind un igredient de baza in India, aceasta mica cereala contine antioxidanti si o multime de minerale importante, inclusiv cupru, magneziu, mangan si fosfor.

Secara

In afara de painea de secara, care de multe ori reprezinta un amestec de faina alba de grau si putina faina de secara, exista multe alte moduri de a beneficia de aceasta cereala integrala. Faina de secara poate fi folosita la prepararea produselor de patiserie, iar fulgii de secara pot fi o alternativa buna pentru fulgii de ovaz sau chiar pentru orez. Un studiu pe animale a aratat ca soarecii hraniti cu boabe de secara in loc de grau au scazut in greutate si au prezentat o imbunatatire a nivelului de colesterol si insulina. De asemenea, orzul hrane... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro