4 sfaturi eficiente pentru incetinirea ritmului de viata si reducerea stresului

4 sfaturi eficiente pentru incetinirea ritmului de viata si reducerea stresului

In aceasta idee, publicatia "Psychology Today" aduce in atentia cititorilor patru pasi prin care stresul de zi cu zi poate fi mentinut la un nivel acceptabil, sfaturile fiind inspirate de "Slow Movement", un fel de revolutie culturala menitasa atraga atentia lumii intregi ca progresul si accelerarea ritmului de viata ne afecteaza din ce in ce mai mult.

acum 94 luni (2 Sep 2014)

In aceasta idee, publicatia "Psychology Today" aduce in atentia cititorilor patru pasi prin care stresul de zi cu zi poate fi mentinut la un nivel acceptabil, sfaturile fiind inspirate de "Slow Movement", un fel de revolutie culturala menitasa atraga atentia lumii intregi ca progresul si accelerarea ritmului de viata ne afecteaza din ce in ce mai mult.

"Programul de incetinire" initiat de "Psychology Today" presupune, printre altele, acordarea unei perioade mai lungi de timp unei actiuni, evitarea presiunii psihologice si a grabei, care, dupa cum spune o vorba din popor, "strica treaba". Dubleaza timpul pe care il acorzi, in mod normal, rezolvarii unei sarcini

Daca in mod normal acorzi 20 de minute citiri mailurilor si raspunsurilor aferente, incearca sa ridici timpul la 40 de minute. Fa o pauza pentru micul dejun, pentru a citi un articol sau ca sa asculti o melodie. Desfasurarea activitatilor "cu incetinitorul" te va ajuta sa te relaxezi, atat mental, cat si fizic - nu vei mai obosit atat de repede. Stimuleaza-ti sistemul nervos parasimpatic Sistemul nervos vegetativ regleaza celelalte sisteme din corp, precum sistemul respirator sau circulatia sangelui, fara ca noi sa fim constienti de aceasta actiune. Acest sistem se imparte in sistemul nervos parasimpatic si sistemul nervos simpatic. Primul se mai numeste si sistemul nervos pentru odihna si digestie, fiind responsabil de sentimentul de relaxare si calm. Cele doua sisteme functioneaza impreuna, sistemul nervos simpatic fiind cel care activeaza reactiile de alerta in caz de pericol.

Unii oameni traiesc intr-o stare continua de alerta si anxietate. Cu alte cuvinte, sistemul nervos parasimpatic trebuie stimulat pentru a "echilibra" efectele sistemului nervos simpatic. Pentru restabilirea balantei, autorul Rick Hanson a scris o carte numita "Creierul lui Buddha", care contine tehnici pentru stimularea sistemului parasimpatic. Pune o mana pe stomac si urmareste felul in care abdomenul urca, iar apoi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro