Top 5 probleme la cumpararea unei masini second-hand. Concluzia unui specialist: 4 din 10 automobile sunt bune

Top 5 probleme la cumpararea unei masini second-hand. Concluzia unui specialist: 4 din 10 automobile sunt bune

Automobilele vandute la noi in tara, cu mai putin de 2.000 euro, sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania si reprezinta un risc financiar imens si de siguranta rutiera pentru cei care le cumpara. Masinile verificate de serviciul lansat de acesta, Inspector pe Teren, arata ca 60% dintre masinile scoase la vanzare in Romania nu sunt bune de cumparat deoarece au nevoie de reparatii costisitoare, au avut daune totale in urma unor accidente, au fost reparate prost, au atat de multe defectiuni incat achizitia este dezavantajoasa. Toate aceste componente sunt scump de reparat sau inlocuit, reparatiile pornind de la cateva sute de euro pana la cateva mii de euro.

acum 86 luni (15 Feb 2017)

"In 2016 am gasit multe masini bune in piata din Romania, precum si multe masini cu probleme. Automobilele vandute la noi in tara, cu mai putin de 2.000 euro, sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania si reprezinta un risc financiar imens si de siguranta rutiera pentru cei care le cumpara. Din verificarile noastre circa patru masini din zece sunt bune de cumparat in Romania", explica Mihai Cune, fondator si director general al inspectorauto.ro.

Masinile verificate de serviciul lansat de acesta, Inspector pe Teren, arata ca 60% dintre masinile scoase la vanzare in Romania nu sunt bune de cumparat deoarece au nevoie de reparatii costisitoare, au avut daune totale in urma unor accidente, au fost reparate prost, au atat de multe defectiuni incat achizitia este dezavantajoasa. O astfel de masina constituie cel mai mare risc pentru cumparatori. In aceasta categorie se gasesc masinile care costa peste 8.000-10.000 euro in momentul accidentului, astfel incat pentru un samsar merita sa le repare cu costuri minime si sa le vanda cu profit. Aceste masini sunt foarte periculoase pentru ca au, de cele mai multe ori, structura de siguranta compromisa. Sunt reparate ieftin, fara a li se mai monta airbag-uri si capse pirotehnice in sistemele de retinere ale centurilor de siguranta. Filtrul de particule pentru motorizarile diesel. Multe masini Euro 4 si Euro 5 au filtrul de particule aproape infundat sau deja anulat.

Inlocuirea filtrului de particule este costisitoare, de regula peste 2.000 euro. Curatarea lor este de asemenea o operatiune costisitoare (200-300 euro) si nu exista garantia ca vor functiona corespunzator dupa aceea. Asadar este atat o problema de cost, cat si o problema de poluare, care, la un moment dat, poate face masina incapabila sa treaca testele RAR. Acest lucru inseamna ca utilizarea masinii in continuare presupune costuri mari, de readucere la starea initiala. Turbina, injectoare, EGR, galerie de admis... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro