Romania, tara studiilor de fezabilitate inutile. Cum s-au dus 4 milioane de euro pe apa sambetei

Romania, tara studiilor de fezabilitate inutile. Cum s-au dus 4 milioane de euro pe apa sambetei

Iata cateva exemple de contracte semnate pentru studii de fezabilitate care nu au fost utilizate: "Sporirea eficientei economice prin introducerea de instalatii de semnalizare automata a trecerilor la nivel cu cale ferata" - 558.000 de lei - semnat intre CFR si CONSIS Proiect, "Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod nou de cale ferata peste raul Arges, linia CF Bucuresti - Giurgiu, intre statiile CF Vidra - Gradistea" - 248.000 de lei - incheiat intre CFR SA si Institutul de Proiectari Cai Ferate SA sau trei contracte semnate tot de CFR SA cu firma Baicons Impex SRL - cu o valoare cumulata de aproape 930.000 de lei. Topul contractantilor Primii cinci contractanti ale caror sume incasate au avut ponderea cea mai mare in valoarea totala a studiilor de fezabilitate platite si neutilizate au fost firmele Green Hidrofor cu suma de 10,2 milioane de lei, asocierea Expert Proiect 2002 & Betarmex cu suma de 2,44 milioane de lei, societatea ISPCF - EDIN - STE - Pegaso Ingegneria cu suma de 2,44 milioane de lei, firma Baicons Impex cu 927.427 lei si CONSIS Proiect cu suma de 558.000 de lei.

acum 89 luni (22 Nov 2016)

Cel putin asa arata raportul Corpului de control al premierului, care a descoperit ca trei ministere - Energiei, Transporturilor si Economiei - au platit in perioada 1 ianuarie 2011 - 30 iunie 2016 suma cumulata de 18,1 milioane de lei (4 milioane de euro), cu TVA inclusa, pentru 29 de studii de fezabilitate care nu au fost utilizate. Contracte acordate prin "proceduri interne" Cele trei ministere, la care se adauga Ministerul Comunicatiilor, inclusiv companiile cu capital integral sau majoritar de stat aflate in subordinea lor, printre care si patru spitale, au contractat in perioada mentionata 92 de studii de fezabilitate, finantate integral de la bugetul de stat, cu o valoare totala de 92,9 milioane de lei (20,6 milioane de euro). Dintre acestea, au fost finalizate 75 de studii cu o valoare contractata de 39,2 milioane de lei (8,7 milioane de euro) si pentru care s-au efectuat plati de 23,9 milioane de lei (5,31 milioane de euro). Diferenta de 29 de studii - cu o valoare de 18,1 milioane de lei (4 milioane de lei), reprezentand aproape 20% din totalul angajamentelor legale si peste 45% din totalul studiilor platite - nu au fost utilizate. Cele mai mari sume pentru studiile de fezabilitate ce nu au fost utilizate s-au facut in anul 2011 - 12,64 milioane de lei (2,8 milioane de euro), reprezentand 70% din total. In 2012, suma achitata pentru studii inutile s-a ridicat la 1,53 milioane de lei (340 de milioane de euro), platita integral de Ministerul Transporturilor. In 2013 s-au platit 806.000 de lei (180.000 de euro) de catre Ministerul Comunicatiilor, iar in 2014 nu s-a virat niciun ban pentru unul dintre cele 29 de studii nefolosite. Ministerul Transporturilor a platit insa pe studii de fezabilitate 3,76 milioane de lei in 2015 si inca 111.000 de lei in prima jumatate din 2016. Mai exact, este vorba de trei contracte cu o valoare totala de 11,38 milioane de lei, finantarea fiind asigurata 90% (10,24 milioane de lei) de la bugetul statului, ordonator principal de... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro