Psihologii avertizeaza in privinta dependentei de Pokemon GO: "Jucatorii sunt expusi unor situatii riscante"
"Acest joc virtual a strans atat de multi utilizatori, intr-un timp atat de scurt si din cauza tehnicilor de manipulare in masa. De exemplu, se adreseaza adultului ca si cum ar avea o gandire infantila (o tehnica de manipulare foarte des folosita de autoritati). Pokemon GO este disponibil in 35 de tari, jucatorii fiind captivati de noua forma de combinare a realitatii cu lumea virtuala, unde pot captura creaturi cunoscute sub numele de Pokemon.
Aproximativ 90% dintre adultii care au descarcat jocul au varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, potrivit companiei de publicitate mobile StartApp. Jocul, care permite oamenilor sa vaneze monstri virtuali, este deja mai popular decat Tinder, avand sanse mari sa devina cea mai de succea aplicatie din toate timpurile.
Conform psihologilor, prin numarul mare de oameni care ies pe strazi, incercand sa prinda pokemoni, jocul ofera sentimentul de apartenenta. Totodata, in momentul in care reusesc sa faca o captura a monstrilor virtuali, apare satisfactia imediata, una dintre tehnicile de maipulare identificate in acest joc.
"Acest joc virtual a strans atat de multi utilizatori, intr-un timp atat de scurt si din cauza tehnicilor de manipulare in masa. De exemplu, se adreseaza adultului ca si cum ar avea o gandire infantila (o tehnica de manipulare foarte des folosita de autoritati). La nivel global, oamenii sunt invatati inca de mici sa fie obedienti si sa asculte de autoritate, sub amenintarea pedepselor. O alta tehnica de manipulare folosita este cea in care tot timpul faci apel la sentimente, nu la ratiune, provoci omul sa reactioneze sub impulsul emotiilor. Inducerea spiritului de turma este o alta tehnica de manipulare. Explicatia este simpla, oamenii sunt foarte usor de controlat si manipulat, daca le incurajezi reactiile emotionale. Acest joc este un experiment ce demonstreaza cat de usor suntem de manipulat", spune psihologul Iuliana Fulas. Din moment ce jucatorii incearca sa gaseasca si sa prinda monstri virtuali, sistemul nervos se activeaza, iar adrenalina incepe sa ridice ritmul cardiac. Jocul Pokemon ii scoate pe utilizatori din casa, acestia avand posibilitatea sa se cunoasca si in realitate, nu doar in mediul virtual, si sa socializeze. Situatiile riscante, de stres, cu potential crescut de pericol, intalnite in goana dupa Pokemoni creaza adrenalina in exces in creier, ceea ce ii face pe utilizatori sa actioneze instinctiv. Cei pe car... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro