Portul Constanta, salvat de agricultura

Fata de Odessa, distanta este de 1.393 de mile, iar fata de Novorossiysk de 1.576 de mile, iar durata transportului este de 4,1, respectiv 4,7 zile. In aceasta saptamana, de exemplu, elvetienii de la Ameropa Holding au anuntat ca au obtinut autorizatie de constructie pentru un nou terminal de export de cereale in port, in valoare de circa 44 milioane euro, investitia urmand sa fie finalizata peste doi ani. - unitate de masura care defineste capacitatea de transport a unei nave de transport containerizat, care face referire la dimensiunile unui container de 20 de picioare), comparativ cu aceeasi perioada din 2014 cand au fost inregistrate 4 milioane tone, respectiv 397.731 TEU", a precizat Valeriu Ionescu.

acum 104 luni (28 Aug 2015)

Potrivit acestora, traficul total de marfuri inregistrat in porturile maritime romanesti a fost de 33,41 milioane tone in perioada 1 ianuarie-31 iulie 2015, iar mai mult de o treime din trafic a fost realizat de cereale, respectiv 12,68 milioane tone. Se remarca o crestere spectaculoasa fata de perioada similara a anului trecut a acestei categorii de marfuri (83,79%), cand se inregistrau numai 6,9 milioane tone, in conditiile in care traficul total de marfuri creste cu numai 18,6%, de la 28,17 milioane tone in primele sapte luni ale anului trecut. Alte grupe de marfuri care au inregistrat cresteri de trafic au fost: combustibili minerali solizi (129,5%), minereuri si deseuri neferoase (29,56%), produse petroliere (22,44%). "In totalul traficului de marfuri derulat prin porturile maritime romanesti in perioada analizata cerealele au o pondere de 38%, petrolul brut 11,23%, articolele diverse 11,6%, produsele petroliere 9,4%", a precizat Valeriu Ionescu, directorul general al CNAPMC. Scaderi de trafic s-au inregistrat la minereuri si deseuri de fier (53%), produse chimice (57%). Constanta este avantajata pentru livrarile de cereale spre Egipt, cea mai mare piata de profil din lume, scrie Bloomberg. Portul egiptean de cereale El-Dekheila este la o distanta de 1.118 mile marine, la care se poate ajunge din Constanta in 3,5 zile, la o viteza de 14 noduri, potrivit ports.com. Fata de Odessa, distanta este de 1.393 de mile, iar fata de Novorossiysk de 1.576 de mile, iar durata transportului este de 4,1, respectiv 4,7 zile.

Locul de joaca a marilor traderi mondiali

Asa se face ca Portul Constanta a ajuns locul unde investesc cei mai mari traderi de cereale din lume. In aceasta saptamana, de exemplu, elvetienii de la Ameropa Holding au anuntat ca au obtinut autorizatie de constructie pentru un nou terminal de export de cereale in port, in valoare de circa 44 milioane euro, investitia urmand sa fie finalizata peste doi ani. Noul terminal va avea o ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro