Piata digitala unica din Europa pe intelesul tuturor: comenzi pe internet oriunde si aplicatii care functioneaza indiferent de tara
Comisia Europeana a concentrat actiunea din zona digitala pe trei domenii mari: accesul la bunuri si servicii digitale, un mediu in care serviciile digitale pot prospera si crestere prin folosirea tehnologiei. Nevoia de a face o piata digitala unica vine din faptul ca 28 de tari din Uniunea Europeana au legislatii diferite pentru un domeniu care, in crearea sa, este unitar peste tot si functioneaza la fel. Utilizatorii vor avea acces de peste tot la asemenea servicii, ceea ce ar duce la o piata in care Spotify, Netflix si alte servicii de streaming sa poata functiona peste tot. De cele mai multe ori este mai ieftin si mai eficient sa comanzi de pe internet din China, decat de pe site-uri straine de Europa. 47% din europeni nu sunt pregatiti din punct de vedere digital, iar 90% din joburi vor necesita in viitorul apropiat cunostinte de baza privind internetul.
Comisia Europeana a concentrat actiunea din zona digitala pe trei domenii mari: accesul la bunuri si servicii digitale, un mediu in care serviciile digitale pot prospera si crestere prin folosirea tehnologiei. Nevoia de a face o piata digitala unica vine din faptul ca 28 de tari din Uniunea Europeana au legislatii diferite pentru un domeniu care, in crearea sa, este unitar peste tot si functioneaza la fel.
Practic, Uniunea Europeana doreste sa putem face comert online in toate cele 28 de tari, indiferent de granite. De asemenea, livrarea produselor cumparate sa fie ietftina si unitara. In plus, un amanunt interesant ar fi si deschiderea granitelor pentru serviciilor folosite, adica sa nu mai fie unele servicii disponibile in Marea Britanie si ele sa fie blocate in Romania. Utilizatorii vor avea acces de peste tot la asemenea servicii, ceea ce ar duce la o piata in care Spotify, Netflix si alte servicii de streaming sa poata functiona peste tot.
315 milioane de europeni folosesc internetul in fiecare zi. O analiza a Comisie Europene arata ca 54% din servicii sunt americane, 42% sunt servicii si site-uri nationale si doar 4% reprezinta initiative europene universale. De ce a avut nevoie Europa de o piata digitala unica? Cei trei piloni vin din analizele facute de Comisie. Pilonul 1 - Acces la servicii digitale si produse
Se refera, in principal, la comertul electronic. De cele mai multe ori este mai ieftin si mai eficient sa comanzi de pe internet din China, decat de pe site-uri straine de Europa.
15% din consumatori au cumparat produse din alte state ale Uniunii Europene si doar 7% din magazine vand peste granite. Principalele probleme identificate la nivelul Comisiei sunt preturile foarte mari de livrare transnationala si blocarea clientilor din alte tari de a cumpara.
Pilonul 2 - Protectia datelor private si transparenta