Masina electrica versus automobilul pe combustibili fosili. Care este varianta de achizitie potrivita
Pana in 2020, specialistii estimeaza ca aproximativ o treime din emisiile de dioxid de carbon de la masini vor scadea, asadar se pune intrebarea daca generatia electrica de masini va polua mai mult sau mai putin. "Parerea mea personala este aceea ca momentan solutia optima o reprezinta achizitia unei masini pe benzina, pe care o echipam ulterior cu GPL, si astfel avem un vehicul mai prietenos cu mediul, care ajunge sa elimine in jur de 100 grame de dioxid de carbon pe kilometru, in loc de 150 de grame pe kilometru, cat produce cand este fabricata masina", explica inginerul Marcel Boghian.
Pana in 2020, specialistii estimeaza ca aproximativ o treime din emisiile de dioxid de carbon de la masini vor scadea, asadar se pune intrebarea daca generatia electrica de masini va polua mai mult sau mai putin.
Constructorii care dezvolta masini electrice sunt de parere ca acestea sunt mai eficiente si mai prietenoase cu mediul, insa impactul lor va depinde de modul in care electricitatea este produsa.
Sistemul GPL surclaseaza masinile pe benzina si motorina
Cert este ca masinile electrice reprezinta viitorul in industria de automobile, dar drumul pana cand acestea vor fi produse la costuri rezonabile si cu un impact minim asupra mediului este unul destul de lung. Tinand cont ca pretul de achizitie al unei masini electrice poate depasi cu peste 100% pretul unei masini conventionale, indiferent ca este pe benzina sau diesel, este putin probabil ca in viitorul apropiat sa se inregistreze o schimbare in perceptia cumparatorilor.
O alta problema majora cu care se confrunta masinile electrice, in afara de pretul exorbitant, o reprezinta automomia aceastora, care poate ajunge la maxim 500 de kilometri (masinile Tesla) in anumite conditii, iar cele obisnuite la maxim 100 de kilometri.
"Parerea mea personala este aceea ca momentan solutia optima o reprezinta achizitia unei masini pe benzina, pe care o echipam ulterior cu GPL, si astfel avem un vehicul mai prietenos cu mediul, care ajunge sa elimine in jur de 100 grame de dioxid de carbon pe kilometru, in loc de 150 de grame pe kilometru, cat produce cand este fabricata masina", explica inginerul Marcel Boghian.
Nu poate fi omis nici faptul ca, la achizitia unei masini, echiparea cu motor diesel este cu peste 1.000 de euro mai scumpa decat cea pe benzina, dar daca ne orientam catre un sistem GPL, care ajunge la 500 de euro, constatam ca obtinem o reducere semnificativa de pret. De mentionat este s... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro