Inspectia Judiciara propune ca presa sa nu mai aiba acces la informatii in cursul unei anchete
Ca urmare a controlului, inspectorii propun "analizarea de catre Serviciul legislatie si documentare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii a posibilitatii stergerii informatiilor din bazele de date informatizate ale instantelor si identificarea solutiilor ce se pot dispune de catre acestea in cazul cererilor privind inlaturarea din aceste evidente si de pe portalul instantelor a datelor de identificare formulate de parti, avand in vedere cele doua cereri inregistrate in cursul anului 2016 la Inalta Curte de Casatie si Justitie", subliniaza sursa citata.
Mai precis, publicul ar urma sa fie informat de o ancheta printr-un comunicat de presa care sa fie elaborat cu protejarea datelor cu caracter personal, indiferent de calitatea acestora, in care sa fie descrisa pe scurt fapta si incadrarea juridica, urmatoarea informare urmand sa fie facuta atunci cand ancheta este solutionata. Ce nereguli au fost depistate in 2016 In ceea ce priveste neregulile sesizate, in cazul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directia Nationala Anticoruptie, inspectorii au constatat ca de obicei s-a respectat ghidul de comunicare insa "au fost identificate si situatii in care dispozitiile art. 3 din Ghid, referitoare la confirmarea existentei unei plangeri sau denunt nu au fost respectate, in sensul ca a fost confirmata sau infirmata existenta unei cauze privind o anumita persoana, desi nu rezulta existenta situatiei de exceptie mentionata in aceleasi dispozitii." De asemenea, "au fost identificate situatii in care comunicarea extraselor de pe referatele cu propunere de arestare preventiva si de pe rechizitorii s-a facut fara respectarea dispozitiilor art. Ca urmare a controlului, inspectorii propun "analizarea de catre Serviciul legislatie si documentare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii a posibilitatii stergerii informatiilor din bazele de date informatizate ale instantelor si identificarea solutiilor ce se pot dispune de catre acestea in cazul cererilor privind inlaturarea din aceste evidente si de pe portalul instantelor a datelor de identificare formulate de parti, avand in vedere cele doua cereri inregistrate in cursul anului 2016 la Inalta Curte de Casatie si Justitie", subliniaza sursa citata. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro