INFOGRAFIE Trenuri de mare viteza pentru pelerinajul la Mecca
Calea ferata de mare viteza are o lungime totala de 453 de kilometri si va permite trenurilor sa ajunga de la Mecca sau Medina in mai putin de doua ore si jumatate, trecand si prin alte doua orase importante: Jeddah si Rabigh, precum si prin Orasul Economic Regele Abdullah (KAEC).
Ultimele finisaje ale acestui proiect vor fi realizate pana la sfarsitul acestui an, ceea ce inseamna ca Haramain Express, asa cum a fost denumit trenul saudit de mare viteza, va fi operational in primul trimestru al anului 2018, scrie cotidianul "Al-Hayat". Calea ferata de mare viteza are o lungime totala de 453 de kilometri si va permite trenurilor sa ajunga de la Mecca sau Medina in mai putin de doua ore si jumatate, trecand si prin alte doua orase importante: Jeddah si Rabigh, precum si prin Orasul Economic Regele Abdullah (KAEC). De altfel, statia terminus din Mecca se afla la numai 3 kilometri de Marea Moschee vizitata anual de milioane de pelerini. Trenuri spaniole, adaptate pentru desert Haramain Express va folosi, pentru inceput, 35 de garnituri fabricate de compania spaniola Talgo, existand si optiunea de cumparare a inca 20 de garnituri. Un tren are doua "locomotive" (vagoane motrice), cu o putere combinata de 8 MW, ceea ce ii asigura o viteza maxima comerciala de 300 km/h. Fiecare garnitura, lunga de 215 metri, are 13 vagoane, inclusiv vagoanele motrice ("locomotivele" din cele doua capete), iar capacitatea totala este de 417 locuri. Cele 13 vagoane ale unei garnituri au in total 417 locuri Trenurile spaniole de mare viteza livrate Arabiei Saudite au insa adaptari speciale pentru conditiile din desert, printre care o rezistenta la caldura garantata pana la o temperatura a aerului de 50?C. Garniturile sunt prevazute si cu un generator electric auxiliar, care sa asigure functionarea aerului conditionat timp de cel putin doua ore in cazul unei caderi de curent in reteaua care alimenteaza calea ferata. Vagoane sunt prevazute cu suflante puternice plasate in proximitatea rotilor, care au rolul de a indeparta nisipul de pe sine. De asemenea, sunt prevazute cu usi etanse si filtre de aer de nivelul celor folosite de militari, pentru a impiedica patrunderea prafului in interior. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro