FOTO Vinarsul produs in Prahova, invechit in butoaie de stejar, i-a cucerit pe chinezi. Producatorul i-a schimbat numele ca sa fie usor de pronuntat

FOTO Vinarsul produs in Prahova, invechit in butoaie de stejar, i-a cucerit pe chinezi. Producatorul i-a schimbat numele ca sa fie usor de pronuntat

De 20 de ani, intr-o mica localitate din Prahova, asezata strategic in zona podgoriilor din Dealu Mare, Pleasa, Bucov, creste una dintre cele mai de succes afaceri din domeniul spirtoaselor din Romania, Alexandrion. Foto Vinarsul produs in Prahova ia drumul strainatatii Fabrica de la Pleasa, Bucov ocupa o suprafata de 200.000 mp si beneficiaza de tehnologii moderne, similare celor ale unor branduri puternice din Europa: distilerii multifunctionale, unice in Romania (pentru vin, fructe si cereale), o crama subterana cu o capacitate de 3.000 de butoaie si o sectie de imbuteliere de 10.000 mp.

acum 110 luni (15 Feb 2015)

De 20 de ani, intr-o mica localitate din Prahova, asezata strategic in zona podgoriilor din Dealu Mare, Pleasa, Bucov, creste una dintre cele mai de succes afaceri din domeniul spirtoaselor din Romania, Alexandrion.

Devenit aproape substantiv comun pentru denumirea de coniac, Alexandrion inseamna, pentru o piata rafinata, de nisa, Brancoveanu XO, VSOP, VS adica vinarsul produs dupa o reteta traditionala a vinurilor romanesti Zghihara, Cramposia si Iordana, invechit timp de sapte, cinci sau trei ani in butoaie de stejar. Reteta creata in laboratoarele si cramele companiei a avut un succes atat de mare incat, in 2008, Alexandrion Grup Romania a obtinut, pentru Vinars Brancoveanu, "Vinalies d'Or Troffee", cea mai inalta distinctie din categoria "Eau de vie de vin, brandy, coniac", in cadrul concursului "Vinalies Internationales", de la Paris, Franta. De altfel, in fabrica de la Pleasa, vinarsul Brancoveanu are parte de un tratament preferential: dupa ce se odihneste si se invecheste in butoaie de stejar, miscate cat mai putin, eticheta i se aplica manual de angajatii fabricii si, tot manual, este ambalata in cutia de prezentare.

Si, asa cum in trecut, la romani exista obiceiul ca vinarsul sa fie consumat de sarbatorile crestine sau era oferit in dar parintilor miresei, atunci cand aceasta era ceruta in casatorie, Brancoveanu a devenit sinonim cu un consum in cadru de sarbatoare. Din cauza dificultatilor de pronuntie a numelui Brancoveanu, vinarsul se numeste pentru piata asiatica Alexandrion XO si a primit si o sticla noua, cu accente stilistice ce amintesc de recipientul unui parfum luxos.

223 de milioane de sticle de spirtoase vandute in 20 de ani

In ultimii 20 de ani, 470.000 de sticle de Brancoveanu au luat drumul strainatatii. De altfel, in cifre, Alexandrion Grup Romania, care a operat recent si o schimbare de denumire, in Distileriile Alexandrion, inseamna, in ult... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro