FOTO Masinile Renault, pe strazile Timisoarei in perioada interbelica

FOTO Masinile Renault, pe strazile Timisoarei in perioada interbelica

Marcile de epoca Rolls-Royce, Buick, Plymouth si Dodge atrag privile tuturor FOTO O masina folosita de Militia din Iugoslavia in anii '60, la plimbare pe strazile din Timisoara FOTO Masina de Militie care a uimit Timisoara: "Politistii ma opresc doar sa faca poze" FOTO VIDEO Masina tortionarului Alexandru Draghici, fostul sef al Securitatii de pe vremea lui Dej, duce mirii la altar FOTO Masina unicat cu trei roti, pe strazile din Timisoara: "Consuma doar 2,5 litri la suta de kilometri" INEDIT Regele Mihai la volanul unui Jeep, la Intalnirea colectionarilor de masini din Al Doilea Razboi Mondial GALERIE FOTO

acum 77 luni (7 Dec 2017)

In urma vizitei presedintelui francez Charles de Gaulle in Romania, din 1966, Nicolae Ceausescu a decis ca Uzinele Dacia sa produca masini sub licenta Renault. In 1968, pe poarta fabricii a iesit modelul Renault 8 sub numele de Dacia 1100.

Cu aproape 40 de ani mai devereme, Renault era una dintre marcile care circulau si pe strazile marilor orase din Romania. Conform albumului "Automobile in Timisoara interbelica", scos de Vlad Capotescu, reprezentantul Retromobile Timis, in 1930, la Timisoara erau in circulatie 21 de masini Renault. Un an mai tarziu, avea deja produse peste 200 de masini, iar cererea era im crestere. In 1913, fabrica avea peste 15.000 de angajati si produceau peste 10.000 de masini anual. Oferta cuprindea de la masini mici si ieftine la limuzine luxoase si scumpe", povesteste Vlad Capotescu.

Incepand din 1927, automobilele Renault au fost importate si la Timisoara. Automobilele Renault sunt cele mai durabile si cele mai economice si pentru acesta sunt cautate in strainatate", anunta William Tichi in "Vointa Poporului" din 1927.

Masinile costau intre 150.000 de lei, cea mai ieftina, si 395.000 de lei, varianta cea mai scumpa. Intre 1931 si 1941, automobilele Renault sunt comercializate la Timisoara de Societatea "Garajul Bruder", cu sediul in strada Regina Maria nr.

Citeste si:

FOTO Masinile fabricate in vestul Romaniei: Marta, prima de pe teritorul tarii, Malaxa, cea "furata" de sovietici, si "Lastunul" visat de Ceausescu

EXCLUSIV Circula pe strazile Timisoarei dupa Al Doilea Razboi Mondial. "Una dintre ultimele masini vestice importate oficial in Romania"

Colectie inedita cu cele mai vechi permise de conducere din Romania. Un timisorean cumpara sasiuri de Chevrolet si le transforma in camioane si autobuze

Fotografii nestiute din Timisoara anilor '40. Circulau si zece Rolls-Royce-uri"

FOTO Masinile fabricate in vestul Romaniei: Marta, prima de pe teritorul... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro