FOTO Depoul de locomotive care functioneaza fara intrerupere de 160 de ani. Impresionantul muzeu viu care nu poate fi vizitat de nimeni

FOTO Depoul de locomotive care functioneaza fara intrerupere de 160 de ani. Impresionantul muzeu viu care nu poate fi vizitat de nimeni

Depoul de locomotive de la Timisoara este un muzeu viu, care insa nu poate fi vizitat. Desi calea ferata si-a pierdut din importanta de altadata, depoul de langa Gara de Nord si-a pastrat aerul de institutie militarizata. Carte despre istoria Depoului de locomotive Pentru a pastra vie aceasta parte a istoriei Timisoarei, inginerul pensionar Ioan Cotoc - un ceferist de o viata, s-a gandit sa lase in urma monografia "Depoul de locomotive Timisoara", pe care a lansat-o astazi. Primele locomotive au fost aduse cu ambarcatiuni pe Bega FOTO Podul de cale ferata care scurteaza drumul dintre Timisoara si Szeged cu 60 de kilometri ar putea fi refacut FOTO "Semmeringul banatean", cum s-a construit prima cale ferata montana.

acum 76 luni (11 Dec 2017)

Depoul de locomotive de la Timisoara este un muzeu viu, care insa nu poate fi vizitat. Desi calea ferata si-a pierdut din importanta de altadata, depoul de langa Gara de Nord si-a pastrat aerul de institutie militarizata. Nu intra nimeni strain, nu se poate filma si fotografia fara aprobare de la Bucuresti. Iti dai seama ca a fost o vreme in care avea importanta aeroporturilor de azi. Depoul de locomotive din Timisoara are 160 de ani. A fost inaugurat in 15 noiembrie 1857, dupa ce s-a dat in folosinta linia de cale ferata care facea legatura intre Szeged, Kikinda, Jimbolia si Timisoara. Lungimea traseului era de 114 kilometri si unea Banatul cu Ungaria si, mai deprate, de Austria. Atunci au fost construite gara din Iosefin si depoul - locul de odihna si de alimentare a trenurilor cu aburi.

FOTO Ioan Cotoc: "Depoul de locomotive din Timisoara"

Cladirile sunt cele originale din 1910, turnul de apa a fost construit in 1905. Placile de intoarcere a locomotivelor sunt cele originale din 1910, cu acestea sunt parcate locomotivele in depou (doua remize circulare cu cate 22 de canale de revizie). FOTO Ioan Cotoc: "Depoul de locomotive din Timisoara"

"Eu sunt fiu si nepot de ceferist. S-a deschis lumea, au aparut foarte multe masini, si de transport, si personale, iar asta face ca in momentul de fata calea ferata sa isi caute identitatea. Poate ca ar trebui gasita o solutie, ca procesul de munca sa nu fie deranjat", a declarat istoricul Ioan Hategan.

Carte despre istoria Depoului de locomotive Pentru a pastra vie aceasta parte a istoriei Timisoarei, inginerul pensionar Ioan Cotoc - un ceferist de o viata, s-a gandit sa lase in urma monografia "Depoul de locomotive Timisoara", pe care a lansat-o astazi.

FOTO Ioan Cotoc: "Depoul de locomotive din Timisoara"

"Cam toata activitatea depoului o gasiti in carte, de la origini pana astazi. Arhivele s-au mutat de n-ori, mai mult fara respectarea regulilor de arhivare si de pastrare. Am... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro