Fiscul si-a pus transportatorii in cap, impozitand diurnele soferilor

Fiscul si-a pus transportatorii in cap, impozitand diurnele soferilor

Un conflict de anvergura nationala era cat pe ce sa se declanseze zilele trecute, dupa ce mai multe firme de transport au fost puse in situatia de a plati retroactiv un impozit pe diurnele soferilor, pe care angajatorii il considera ilegal.

acum 112 luni (23 Dec 2014)

Un conflict de anvergura nationala era cat pe ce sa se declanseze zilele trecute, dupa ce mai multe firme de transport au fost puse in situatia de a plati retroactiv un impozit pe diurnele soferilor, pe care angajatorii il considera ilegal.

Concret, in urma unor controale recente efectuate la firme care desfasoara activitati de transport rutier, organele de control au recalificat retroactiv sumele acordate soferilor cu titlu de diurna neimpozabila drept venituri de natura salariala.

Prin urmare, inspectorii fiscali au calculat impozit pe veniturile din salarii, contributii sociale si accesorii (penalitati de intarziere) la toate diurnele.

Inseamna ca firmele de transport trebuie sa plateasca in urma incadrarii diurnei ca venit salarial 10.000 de euro per vehicul pe an pentru diurna acordata pe transportul international si circa 9.000 de lei per vehicul pe an pentru cei care au dat diurna pe intern.

"In situatia in care aceste masuri anticipeaza o abordare generala a organelor fiscale fata de tratamentul diurnei acordate soferilor angajati de societatile de transporturi, consecintele sunt grave.

30.000 de firme in pericol

"Datorita specificului firmelor de transport, numarul de soferi angajati ai acestora este foarte mare, fiind practic principala categorie de personal generatoare de venituri si, pe cale de consecinta, diurnele platite pentru deplasarile externe sunt semnificative.

Firmele nu vor putea face fata unor astfel de obligatii suplimentare, iar insolventele si falimentele care cu certitudine vor urma, nu numai ca vor distruge aceasta ramura a economiei, ci vor duce la disparitia a sute de mii de locuri de munca doar in ramura transporturilor.

Ei spun ca schimbarea practicii din ultimii 25 de ani prin niste simple controale ale ANAF are drept consecinta cresterea semnificativa a poverii fiscale asupra unui numar de peste... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro