Ce nu stie premierul despre Portul Constanta

Administratia Portului ca entitate trebuie sa aiba un europrofit, adica sa-si acopere cheltuielile de functionare, sa nu ceara bani de acasa, cum se spune, respectiv de la Guvern, si sa faca ceea ce trebuie sa faca prin fisa postului: sa asigure mentenanta infrastructurii existente, vorbim de cheurile actuale, de bazinul actual", a explicat acesta. Am atras atentia ca exista risc major pentru navigatie, pentru ca de 4-5 ani de zile nu s-a mai facut nicio decolmatare a bazinelor portuare, cheurile sunt intr-o stare foarte avansata de degradare si nu vedem nicio perspectiva a portului, nicio gandire strategica, nicio gandire economica, nicio gandire, sub nicio forma, de punere in valoare a unui potential fabulos pe care il are Portul Constanta", spunea, de la finele anului trecut, Mihai Lupu, presedintele Comisiei pentru Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor. Organizatia "Operatorul Portuar" precizeaza ca "exista o lipsa de concordanta evidenta intre Master Planul pentru Portul Constanta si Master Planul General de Transport al Romaniei, avand in vedere faptul ca viziunea reflectata de Master Planul pentru Portul Constanta nu este integrata in viziunea generala si unitara a strategiei nationale de transport, forma actuala propunand o serie de solutii «strategice» pentru Portul Constanta, lipsite de fundament tehnic si economic".

acum 98 luni (8 Feb 2016)

Pe cat de important este Portul Constanta pentru economia Romaniei si pentru siguranta nationala, pe atat, parca, se tin lant scandalurile. Portul Constanta nu e doar o companie care trebuie sa fie profitabila si, asa cum arata, este profitabila, dar, in ciuda profitului pe care il realizeaza, se fac prea putine investitii acolo, sunt lucruri care nu sunt foarte clare legate de modul cum se fac contractele de alocare a spatiilor acolo. Administratia Portului ca entitate trebuie sa aiba un europrofit, adica sa-si acopere cheltuielile de functionare, sa nu ceara bani de acasa, cum se spune, respectiv de la Guvern, si sa faca ceea ce trebuie sa faca prin fisa postului: sa asigure mentenanta infrastructurii existente, vorbim de cheurile actuale, de bazinul actual", a explicat acesta. Numai in 2014 profitul a fost de 70 milioane lei, la o cifra de afaceri de 274 milioane de lei. Un raport demn de invidiat de orice societate comerciala. De fapt, dupa profitul brut, CNAPM este cea de-a doua firma in clasamentul societatilor din Constanta, in topul alcatuit de CCINA, la mare distanta fata de locul al treilea. Cu toate acestea, la dezbaterea Master Planului de mediu, care a avut loc joi seara, directorul companiei se plangea ca nu are bani pentru repararea incineratorului din port. Din acestea se creeaza, de fapt, cifra de afaceri si profitul administratiei. Fostul primar al Constantei Radu Mazare dezvaluia, in incercarea sa de a obtine jumatate din actiunile portului, deci si din profit, ca unii operatori platesc 0,05 euro/mp/an. "Firmele operatorilor faceau profit spre 100 milioane de euro si tot portul, care este al statului si al Primariei, face 8 milioane", afirma acesta. "In prezent, exista peste 35 de taxe aplicate marfurilor si operatorilor portuari de catre CNAPM, motivul principal al scaderii atractivitatii Portului Constanta fata de alte porturi europene concurente", se arata intr-un document public al acestora.

Master Planul, contestat

O alta pr... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro