Cat vor plati soferii pentru a circula pe autostrada Comarnic-Brasov

Concesionarul va beneficia de trei categorii de venituri, respectiv plati de disponibilitate de la autoritatea publica, venituri din tariful de concesiune achitat de utilizatorii autostrazii, deduse din plata de disponibilitate, si venituri din utilizarea infrastructurii secundare (chirii sau redevente achitate de entitatile care opereaza benzinarii sau alte spatii de servicii), un procent de 60% urmand sa revina autoritatii contractante si sa fie dedus din plata de disponibilitate. Pentru un vehicul din categoria 2 (vehicul a carui inaltime deasupra primei osii frontale este mai mare de 130 cm) se va plati in functie de numarul de osii cu care este prevazut vehiculul, de exemplu un astfel de vehicul cu 2 osii plateste de doua ori valoarea platita de un autoturism si pana la de 3 ori pentru un astfel de vehicul cu 5 sau mai multe osii", se arata in document.

acum 111 luni (14 Jan 2015)

Soferii care vor circula pe viitoarea autostrada Comernic - Brasov vor fi taxati cu 7 lei, tarif indexabil, potrivit unei prezentari a proiectului facuta publica de Ministerul Transporturilor.

Documentul, citat de Mediafax, arata ca statul ar fi platit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov timp de 30 de ani daca ar fi avut banii, insa adaugand costurile de finantare, suma urca la 8,45 miliarde euro.

"Valoarea de 2,73 miliarde euro reprezinta suma totala pe care statul roman ar plati-o pentru constructia (pe o perioada de 4 ani) si pentru operarea si intretinerea autostrazii Comarnic - Brasov (pe o perioada de 26 de ani), sub conditia ca aceasta suma sa fie disponibila azi", se arata intr-o prezentare a proiectului, facuta publica de Ministerul Transporturilor la solicitarea premierului Victor Ponta.

Costul total de constructie al autostrazii, in baza ofertei castigatoare a asocierii Vinci - Strabag - Aktor, este de 1,82 miliarde euro fara TVA. Constructia propriu-zisa este estimata la 1,66 miliarde euro, la care se adauga cheltuieli pentru servicii de inginerie si proiectare de 109,7 milioane euro si alte costuri (asigurari, inginer independent) evaluate la 54,8 milioane euro.

Concesionarul va beneficia de trei categorii de venituri, respectiv plati de disponibilitate de la autoritatea publica, venituri din tariful de concesiune achitat de utilizatorii autostrazii, deduse din plata de disponibilitate, si venituri din utilizarea infrastructurii secundare (chirii sau redevente achitate de entitatile care opereaza benzinarii sau alte spatii de servicii), un procent de 60% urmand sa revina autoritatii contractante si sa fie dedus din plata de disponibilitate. Pe o perioada de 26 de ani, costul total ar ajunge astfel la 8,45 miliarde euro.

Nivelul platii de disponibilitate urmeaza sa fie definitivat dupa ajustarea costului de constructie si stabilirea costurilor efective de ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro