Camionul de lupta prezentat la Moreni oficialilor Armatei Romane. Ce poate face autovehiculul fabricat de producatorul german Rheinmetall
Modelul de transportor blindat amfibie care ar trebui produs la Moreni Ministerul joaca la doua capete In timp ce statul se chinuie sa demareze productie de transportoare blindate in colaborare cu nemtii, se poarta discutii si cu americanii de la General Dynamics European Land Systems, firma ce produce transportoarele Mowag Piranha pe care armata ar urma sa le cumpere de-a gata.
In cursul zilei de miercuri, 30 august, a avut loc la Moreni o demonstratie pentru oficiali romani organizata de conducerea societatii Rheinmetall. Cu aceasta ocazie, a fost prezentat insa un model de camion militar produs deja de Rheinmetall, si nu un transportor blindat. Acestia sustin ca statul roman negociaza in paralel cumpararea de transportoare de tip Mowag Piranha, produse de firma americana General Dynamics European Land Systems. "Ei trebuia sa faca un transportor la Moreni" "Se renunta la transportor si se merge pe fabricarea unui camion. Eu stiu ca licitatia la camioane pentru armata romana a fost castigata de IVECO din Italia. Eu vreau doar sa fim prudenti in privinta acestei colaborari", a spus Constantin Bucuroiu, lider de sindicat la Uzina Automecanica Moreni.
Am incercat sa luam punctul de vedere al ministrului Apararii, Adrian Tutuianu, care miercuri s-a aflat in Dambovita, chiar la Automecanica Moreni, insa nu am reusit pana la inchiderea editiei.
Germanii de la Rheinmetall produc deja variantele de camioane militare MAN de tip TG, HX si SX. Oficialii germani spun despre vehiculele din seria HX ca sunt camioane tactice cu costuri reduse de intretinere datorate utilizarii componentelor modificate din gama comerciala TGA. Potrivit surselor oficiale, necesarul de camioane al armatei romane ar fi de aproximativ 2.000 de unitati. "Monstrul de la Moreni"
Transportorul anuntat oficial in cadrul proiectului Romanian Military Vehicle Systems a fost poreclit "Monstrul de la Moreni". Poarta numele de TBT 8x8 si este considerat al treilea cel mai sigur blindat din lume. Carcasa ar putea fi imbunatatita, acesta fiind unul dintre scopurile contractului semnat cu germanii, asigurand ulterior un grad sporit de siguranta. Are o capacitate de 12 persoane, un motor diesel de 420 cai putere, opt metri lungime si 2,4 metri latime.
Modelul de transportor blindat amfibie care ar trebui produs la Moreni Ministerul joaca la doua ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro