Brexit. In Marea Britanie a inceput campania electorala privind apartenenta tarii la UE. Cine finanteaza cele doua tabere

Brexit. In Marea Britanie a inceput campania electorala privind apartenenta tarii la UE. Cine finanteaza cele doua tabere

Campania IN beneficiaza de sprijinul principalelor partide politice si al marilor companii, in timp ce campania OUT se bazeaza pe figuri de frunte din Partidul Conservator de guvernamant, printre care primarul Londrei Boris Johnson, pe Partidul Independentei Regatului Unit (UKIP) si pe o minoritate a deputatilor Partidului Laburist de opozitie, dintre care Gisela Stuart, care a fost desemnata lidera lui Vote Leave, noteaza RFI. Sondaje foarte stranse Cu zece saptamani inaintea referendumului din Marea Britanie, sustinatorii Brexit-ului sunt condusi cu un singur punct de membrii campaniei care militeaza pentru ramanerea tarii in Uniunea Europeana, arata cel mai recent sondaj de opinie efectuat de YouGov. 40% dintre britanicii chestionati s-au declarat in favoarea mentinerii statutului de membru UE, in timp ce 39% dintre respondenti au spus ca vor vota pentru parasirea blocului comunitar, relateaza Reuters. Desemnarea este insotita de fonduri de stat in valoare de 600.000 de lire sterline (865.000 dolari), spoturi gratuite in media, precum si cheltuieli de pana la 7 milioane de lire sterline, pe parcursul unei campanii de 10 saptamani. Problema este ca fiecare parte a atras sume de ordinul milioanelor de lire sterline din partea unor donaturi, intre care Goldman Sachs Group, JPMorgan Chase si fondatorii de fonduri de hedging Crispin Odey si David Harding, iar majoritatea banilor au venit inainte de 1 februarie, data dupa care donatiile de peste 7.500 de lire trebuie declarate.

acum 96 luni (16 Apr 2016)

In fruntea campaniei pro-europene este chiar premierul britanic David Cameron, si este sustinut de oponentii sai politici, laburistii. Campania pentru iesirea din UE este sustinuta de primarul Londrei, Boris Johnson si de ministrul Justitiei, Michael Gove, ambii lideri conservatori. Cele doua organizatii principale Britain Stronger in Europe pentru ramanere si Vote Leave pentru iesire au la dispozitie 10 saptamani pentru a convinge alegatorii britanici cum sa voteze in cel mai important scrutin din ultimii 40 de ani. Campania IN beneficiaza de sprijinul principalelor partide politice si al marilor companii, in timp ce campania OUT se bazeaza pe figuri de frunte din Partidul Conservator de guvernamant, printre care primarul Londrei Boris Johnson, pe Partidul Independentei Regatului Unit (UKIP) si pe o minoritate a deputatilor Partidului Laburist de opozitie, dintre care Gisela Stuart, care a fost desemnata lidera lui Vote Leave, noteaza RFI. Problema premierului Cameron este divizarea profunda a partidului sau si implicit a electoratului Conservator intre pro-europeni si euro-sceptici, care la randul lor beneficiaza de figura charismatica a lui Boris Johnson si de talentul propagandistic al liderului UKIP, Nigel Farage, intre altii. Sondaje foarte stranse Cu zece saptamani inaintea referendumului din Marea Britanie, sustinatorii Brexit-ului sunt condusi cu un singur punct de membrii campaniei care militeaza pentru ramanerea tarii in Uniunea Europeana, arata cel mai recent sondaj de opinie efectuat de YouGov. 40% dintre britanicii chestionati s-au declarat in favoarea mentinerii statutului de membru UE, in timp ce 39% dintre respondenti au spus ca vor vota pentru parasirea blocului comunitar, relateaza Reuters. Sondajul a fost efectuat in perioada 12-14 aprilie, pe un esantion de 3.371 de cetateni britanici. Argumente pro- si contra Campania pro-UE are si dezavantajul ca in calitate de sprijinitoare a statu-quo-ului se bazeaza in special pe argumente negative, cum ar ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro