Avantajele si dezavantajele masinilor cu motor electric. "Benzinariile" pentru masini electrice, o mare problema
Cutia de viteza este cea mai importanta componenta si are rolul de a face transformarea de cuplu si viteza de rotatie a motorului si a distribui aceast cuplu spre roti. O masina de serie cu motoare electrice poate avea o acceleratie care este intre aceleasi valori cu cele mai rapide masini de serie sau chiar masini de curse de viteza. Avantajul major al masinii electrice il constituie faptul ca poate fi alimentata de acasa, de la retea de energie electrica de 220 V/110V . Cresterea nevoii de energie electrica care apare o data cu numarul crescand de masini electrice ar putea duce la productia de energie electrica cu metode conventionale. Impactul cresterii nevoii de energie electrice pentru a alimenta masinile electrice va duce la nevoia de investitii in surse de energie electrica curata care s-ar putea sa duca la cresterea preturilor energiei electrice.
Paul Danci, un inginer roman care lucreaza la cel mai inalt nivel, in domeniul automotive, in Germania, a realizat pentru "Adevarul" o analiza a avantajelor si dezavantajelor pe care le au masinile cu motor electric. La capitolul dezavantaje, inginerul a identificat problema alimentarii si a nivelului redus de autonomie, dar si lipsa infrastructurii pentru incarcarea bateriilor. Redam detaliat avantajele si dezavantajele motoarelor electrice explicate de Paul Danci:
Avantaje:
Gradul de poluare. Gradul de poluare al motorul electric este incomparabil mai mic decat cel al motoarelor termice. Motoarele termice se folosesc de asa numitul "tren de rulare" pentru a adapta si a transmite puterea devoltata de motor catre roti. "Trenul de rulare" poate avea diferite componente, in functie de performantele dorite. Cutia de viteza este cea mai importanta componenta si are rolul de a face transformarea de cuplu si viteza de rotatie a motorului si a distribui aceast cuplu spre roti. Diferentialele participa la acest proces si imbunatatesc acest proces al transmisie de cuplu dezvoltat de motor si in acelasi timp cresc controlabilitatea vehiculului. In cazul masinilor cu motoare electrice "trenul de rulare" arata diferit si contine componente diferite. Nu mai este nevoie de aceste sisteme care contin o multime de componente in miscare. In esenta traseul de la energie electrica la roti este: Baterie - Convertor electric de putere - transmisie - roti. Privind in ansamblu, motoarele elecrice pot avea o eficienta de aproximativ 90% in comparatie cu motoarele termice alimentate cu motorina, benzina sau gaz. Aceasta eficienta net superioara a motoarelor electrice comparata cu cele termice se datoreaza faptului ca majoritatea componentelor folosite pentru a stoca, produce si distribui energia folosita la alimentarea vehiculelor electrice sunt mult mai eficiente. Motoarele electrice si sistemele periferice produc caldura si au alte tipuri... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro